Gå til innhold

Alle med 3 tette barn se hiiit!! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid. Veldig lite planlagt og jeg har en dårlig følelse av at det ikke kommer til å gå å beholde. Vi har ikke plass (63 kvm), vi har 2 fra før. En på 3, vil være litt over 4 da vi får en til i så fall. + lille pjerten som vil være rundt 20 månder. Ikke har jeg jobb fordi vi ikke har barnehage til minsten. Føler egentlig ikke at vi har overskudd til en til heller. Men likevel, så synes ikke jeg abort er en god ting. Synes det er veldig vanskelig!

Hvordan er det å ha 3 veldig tette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mine 3 yngste er tette. (de 2 eldste er det 2 år å 7 mnd mellom)

22 mnd mellom 3 og 4, 17 mnd mellom 4 og 5

selvfølgelig er det slitsomt, men ikke værre enn at jeg aldri har angret:)

å de har så utrolig glede av hverandre:))

Skrevet

Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for 7-8 år siden. Jeg hadde to jenter (1år og 2år) og så ble jeg gravid. Jeg følte at jeg hadde absolutt ikke overskudd til enda et barn, det passet fryktelig dårlig pga mange ting. Jeg tok abort og har aldri angret på det. Jeg er heller ikke for abort, men akkurat der og da så var det det beste for vår familie. Jeg ønsker deg masse lykke til.

Skrevet

Hei. Jeg har tre barn på 3.5, snart 2 og 6 mnd. Vi har hatt det litt slitsomt dette halvåret, men nå begynner det å lette. Føler vi har blitt litt mer drevne + hun største har blitt mye flinkere og mer selvstendig i det siste. Trassen har sluppet taket, og hun begynner å bli "stor pie".

Du må finne ut hva som passer deg og deres familie, men ikke gjør noe du angrer på. Alt går hvis dere vil!!

Det er herlig å se barna glede seg over hverandre, og vi koser oss mye sammen.

Og i slutten av september så kommer nr. 4, og vi gleder oss!!

Skrevet

Jeg har tre små relativt tette. Sistemann var heller ikke planlagt for oss, så jeg kjenner igjen fortvilelsen din. Abort var imidlertid aldri noe tema. Samboer kjenner min innstilling til det,så han la aldri noe press på meg i den retning.

Storesøster er 4,5 år, mellombror er 2,5 år og babybror snart 5 mnd. Vi har heller ikke supergod plass, men man finner plassløsninger ut fra det man har. Jeg vil si at nr 3 går mer eller mindre på kjøpet. Har man to tette, kan man like gjerne få nr tre også. Han merkes knapt. Så lenge han får en tørr bleie, rene klær, kos og puppen sin, er han fornøyd. Vi har heller ikke opplevd søskensjalusi denne gangen. De to eldste er snarere svært stolte av lillebroren sin. Storesøster som var 4, da minsten kom, er svært selvstendig. Hun kler på seg selv, og hjelper til så god hun kan. Mellombror har også "vokst" enormt siden babybror kom. Nå vil jeg nesten si tiden går litt for fort...

Dessuten er det så greit å få nr tre når man fremdeles er i gang med babytiden... Man slipper å dra frem ting fra loftet mellom hver gang osv, hehe. Klær og utstyr kan arves, og så langt har vi nesten ikke kjøpt inn noe nytt til lillemann, bortsett fra litt klær og en ny søskenvogn.

Jeg har aldri angret på at vi beholdt lillemann. Han er en helt selvfølgelig og fullkommen del av familien vår nå. Når jeg ser de vakre øynene og det skjønne smilet i dag, vet jeg at det var verdt å kjempe for, selv om jeg var veldig fortvilet for et års tid siden.

Så jeg synes med andre ord det er greit å ha tre tette. For min del kunne de gjerne vært enda tettere. Hadde jeg vært yngre, hadde jeg nok ønsket meg en fjerdemann også, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...