Gå til innhold

Like greit å ta natt-avvenning og flytting på eget rom i samme slengen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tuppa er 6 mnd nå og spiser masse mat på dagtid. Siste to mnd har hun våknet annenhver time på natta og forlanger pupp. Nå synes jeg det er på tide å ta natta tilbake, helsesøster anbefalte oss å flytte henne på eget rom så hun slipper å våkne av lukta av meg eller at jeg tar henne opp når hun kanskje kunne ha sovnet igjen av seg selv.

Tenker som så at det må da være liksågreit å ta dette samtidig? Nytt rom = nye rutiner?

Tenkte å gi melk før jeg legger meg ca elleve men så er det stopp til morgenen, evt gi vann hvis nødvendig.

Noen som har prøvd dette med hell?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde dette med vårt første da hun var rundt 6 mnd, og det fungerte veldig fint. Merket for det første at hun sov litt roligere (våknet ikke da vi kom og la oss f.eks), og kunne sovne av seg selv.

Brukte selvfølgelig litt tid og noen skrikerunder før hun sov hele natta igjennom - men et par ukers bråk var absolutt verdt det :)

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar! Lurer på, var det pappaen som tok de første nettene da? har forstått det slik at det er minst smertefritt..?

Skrevet

Med begge mine har nattaveningen gått av seg selv da de kom på eget rom. Har aldri trengt å stresse med det, nytt rom var alt de trengte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...