Gå til innhold

Modningsakupunktur. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Fikk modningsakupunktur i går, syntes vel jeg kjente litt "modning" i går.(fikk masse menssmerter) Fikk også plutselig kjempe energi og var både her og der og gjorde ditt og datt.... Men så ble jeg plutslig heltutslått. Og er det enda.

Har du eller kjenner du noen somhar fått dette? og evt hvordan virket dette på deg eller den du kjenner?

Glad for svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har ikke fått det- men jeg bare lurer på hvor langt på vei du er?

Når er det lurt å starte med modningsakupunktur??

Skrevet

Jeg skal få modningsakk. i morgen så skal oppdatere på om det er noen endringer etterpå. Er 39 uker i morgen og skulle fått sist uke også men turte ikke da baby lå i seteleie og jg skulle inn til vending rett etterpå. Han jeg går til ville ikke begynne i uke 37 på men men vet ikke hvorfor, tror det er vanlig helt fra uke 35-37.

Skrevet

Kommer meg ikke så lett bort fra 3.trimester, så kan jo fortelle om mine erfaringer...;)

Første fødsel fikk jeg ikke modningsakupunktur. 12 dager på overtid stimulerte jeg brystvortene, noe som satt igang maseirer. Hadde disse maseriene i 1,5 døgn før jeg skulle inn på sykehuset for igangsettelse. Da var fødselen kommet igang av seg selv og jeg hadde 3cm åpning (fredags morgen kl.9). Hadde en lang fødsel og hard fødsel (stjernekikker, vakuum, fastsittende morkake osv) før jenta vår kom ut lørdags morgen kl.4.20, 4410g stor. Jeg var utslitt og har grudd meg veldig til fødsel pga denne opplevelsen.

Denne gangen fikk jeg modningsakupunktur fra uke 36 og igangsettingsakupunktur fra termin. Skulle inn for igangsetting 14 dager over tiden, men 13 dager over tiden prøvde jeg igjen brystvortestimuleringen (hadde prøvd tidligere og, uten effekt). Denne gangen fikk jeg raskt rier, kjente dem så smått fra kl.15. Etter en samtale med sykehuset dro vi inn dit, var der da 18.15, men hadde "bare" 4cm åpning og var ikke helt moden. Etter dette gikk alt ganske raskt. 20.30 hadde jeg 6cm åpning og en time senere var gutten vår, på 4860g, ute!:) Jeg har vært i super form etterpå!

Aner ikke om modningsakupunkturen gjorde sitt for at ting gikk såpass raskt og smertefritt denne gangen, men jeg har tro på at den gjorde jobben sin...:)

Skrevet

Jeg har akkurat vært å fått modningsakupunktur i dag. Akupunktøren sa at når man er førstegangsfødende vil ikke modningen ha mye påvirkning for når det skjer, men fødselen vil bli bedre. Andregangsfødende har større utbytte av modningen for at fødselen skal komme i gang tidligere. Det hadde noe med livmormunnen å gjøre. Skal innrømme at jeg ikke fikk med meg nøyaktig hva hun sa.

men for min del så har jeg hatt menssmerter, vonde kynnere og magen har sunket etter forrige uke. Om det har noe med akupunkturen å gjøre vet jeg ikke. Jeg er i uke 39 og førstegangsfødende.

Jeg har skikkelig troa på at det hjelper:)

Skrevet

Det er vanlig å starte med modningsakupunktur fra fullgåtte 36 uker. Som med all annen akupunktur vil effekten som regel være bedre hos personer som har fått akupunktur tidligere, men her er det selvsagt variasjon!

Jeg begynte så smått sist uke (uke 36). Behandling én gang i uka uke 36 og 37 og så to ganger i uka de neste to ukene. Er førstegangsfødende, så har ikke erfaring med virkningen selv, men de jeg kjenner som har fått modningsakupunktur har sluppet å gå over termin og har hatt enkle fødsler, så jeg satser på at jeg har like god effekt :-)

Skrevet

jeg får modningsakupunktur, en gang i uke 37, en gang i uke 38, og nå 2 ganger i uke 39. Til tirsdag ( om jeg ikke har født- hart termin mandag) skal hun sette direkte fødsels-startende nåler sa hun, vet ikke helt forskjellen på det og modning men...???

Blant annet skulle det settes under magen, ned mot skambenet forstod jeg,, Blir spennende! Men i morgen er 2 gang denne uke (39) og etter igår så har jeg hatt mye nedpress og vondt i selve "åpningen" (hehe) så jeg tror dette har noe for seg :)))

Som de andre sier at har du fått akupunktur tidligere så har kroppene lettere for å kjenne det igjen og bruke det positivt !

Anbefaler dere å prøve det under fødsel også om dere får /har mulighet til det :) Jeg fikk det med forrige man og det hjalp en del ;)

Lykke til!!!

Skrevet

Glemte å skrive at jeg har fått masse energi av akupunktur men igår ble jeg som deg etter en stund helt utslått og er helt utslått også idag ... Er nok en prosess!!!

Skrevet

Jeg har også bestilt modninsakk..men hun sa jeg skulle ha fra uke 35 og så en i uka..er 2 gangs, er ikke det litt tidlig da? Håper det ikke starter for tidlig heller...

Skrevet

Tusen takk for kjempe fine svar.

Jeg er 38+5 så jeg håper selvsagt at dette skal fungere. Er pr defisjon annen gang fødene selv om 1 gang ble keisersnitt. Fikk vel også beskjed om å sette i gang med et aktivt sex liv igjen også. Men ikke særlig fristende altså..... he he.. Men vi får vente et pr dager til å se om dette har hatt en innvirkning på en positiv måte. Håper da ihvetfall at ting kan skje innen / løpet av helgen.

Skrevet

Jeg er i uke 37 og har to runder bak meg, fikk beskjed at det var vanlig å starte i/etter uke 35.

Akupunktøren gjør også pulsdiagnostistikk og merket en markant sterkere modningspuls etter siste gang. Er imidlertid førstegangsfødende og regner dermed ikke med at jeg kommer igang tidligere, men at det forhåpentligvis blir lettere. Hodet har uansett festet seg mellom de to første øktene, om det er tilfeldig eller ei vites ikke..................... ;)

Skrevet

Jeg tok akupunktur sist, hadde en fødsel på 4 timer (førstegangs), og fikk i uke 39... Var veldig sliten under fødselen, men det skyldtes vel mest at jeg gikk rundt med konstante kynnere i tiden før.. Men selve fødselen var jo rask og grei, revnet heller ikke (noe som akupunktøren min mener skyldes nålene).

Så jeg satser på modningsakupunktur denne gangen også =) Skal begynne i neste uke nå, da jeg er 35 uker på tirsdag, så håper vi at denne jenta også vil komme ut litt tidligere ;)

Lykke til alle sammen =)=)=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...