Marianne87 Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Jeg testet positiv på graviditets- test 25 oktober 2008... Termindatoen jeg fikk etter ultralyd i ca uke 4 (ingen fostersekk enda) var 14 Juli. Hadde ingen mens å gå etter (pga p pille slutt) men hvis termindatoen 14 juli stemmer så skulle min siste mens vært 5 oktober. Så det vil si jeg testet positivt 20 dager på vei (altså 8 dager før neste forventet mens). Jordmoren mente at dette er så tidlig det er mulig å få positiv test og at det derfor stemmer ganske bra med ultralyden fra uke 4. Men så var jeg på ultralyd i uke 13 og 16+4 og begge gangene målte de babyen til å være 1 uke mindre enn jeg var på vei. De mente altså at termindatoen antageligvis blir flyttet på rutineultralyden fra 14 juli til 21 juli... Da mener de altså at jeg hadde positiv test når jeg var 13 dager på vei:p Det er jo faktisk helt umulig! Som jordmoren min sa, jeg må ha hatt positiv test så tidlig det er mulig å ha positiv test. Noen som har opplevd lignende og tok de hensyn til det på rutineultralyden? Vet egg kan gå i dvale og sånn, men dette er jo rett og slett umulig. Er redd for å gå over tiden og derfor redd for å få feil termin :S
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Ikke lett det der med termin. Jeg har mens termin 6 feb og så fikk jeg ny termin 24-27 feb..så til 1. mars. Så jeg skal gå etter første mars, men VET at menstermin må være mer riktig ettersom jeg vet at jeg ikke hadde mensen etter 30 april, og ifølge terminen som er 1. mars skulle jeg hatt den 23. mai (og det hadde jeg aldri). Tok også en privat ultralyd i uke 35 og der var babyen 12% større enn gjennomsnittet og i dag (uke 37) sa legen at babyen er litt større enn normalt pga høye sf mål, så jeg er ganske usikker på hva termin jeg skal følge..Det virker som om det ikke akkurat nytter å stå på sitt heller, men syns det er skummelt å gå over tiden. Men men håpe rjo hun kommer når hun skal=) For å svare litt på innlegget ditt hehe. Jeg har fått høre at dette med at egg kan gå i dvale bare er noe tull. Ettersom du har gått på p-piller kan det jo ha vert litt tull med eggløsningen.?
Marianne87 Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2009 ja eggløsningen kan det alltid være kluss med, men det at jeg har positiv test 19 dager på vei er veldig tidlig. Flytter de den så mener de jeg hadde positiv test 12 dager på vei, noe jordmor sier er umulig! Så her er det ingen ting som er klusset med. At babyen er mindre må være tilfeldi for jeg kan faktisk ikke være kortere...
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Hm ja. Har også hørt at man skal ta ultralyden med en klype salt ettersom de kan vokse i rykk og napp, men legene er jo ganske sikre på at disse stemmer. Men det er jo mange som vet nøyaktig når unnfangelsen skjedde men likevel blir satt en uke tilbake på ultralyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå