Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Noen som har opplevd det i parforholdet?
___ Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 De fleste langvarige forhold har gode og dårlige perioder og følelsene kommer og går, for ikke å snakke om at de endres. Mine besteforeldre var for eksempel gift i over 60 år. De startet med å være hodestups forelsket senere kjølnet følelsene og de flyttet faktisk fra hverandre for en periode før ting tok seg opp igjen. De ble ikke forelsket på samme måte som de var de første årene men det utvikklet seg til en dypere kjærlighet som igjen gikk mer over til samhørighet, plikt og minner de siste årene.
erteposen + 4 Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Vi har perioder der vi føler oss som venner som bor i kollektiv med barn, og vi prøver ikke å la oss vippe av pinnen. Tror det er vanlig i et langt samliv, men mister en respekten for hverandre og den grunnleggende kjærligheten så kan det bli en utfordring.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Absolutt! Har slitt ganske mye i parforholdet siden jenta på snart 2 ble født. Sexlivet var nærmest ikke eksisterende det siste året, men klarte likevel å bli gravid på p-piller Har mange mange ganger hatt alvorssamtaler hvor jeg har prøvd å forklare hvor landet ligger, men ikke nådd frem eller fått ordlagt meg riktig. Jeg følte rett og slett ingenting for sambo, men nå for 4mnd siden klarte jeg virkelig å si det rett ut - at jeg seriøst vurderte å gå fra han,hadde kun bestevenn følelser for han, og null romantiske følelser eller tiltrekning. Dagen etter kom sambo hjem med ny sveis og nye klær.. Ikke at det har så mye med saken å gjøre, men han viste iallefall at han ønsket at ting skulle forandre seg. Jeg tror at med det samme jeg greide å være direkte og si rett ut hvor landet lå, så ble en god del av bekymringene og problemene lettere å håndtere. En mnd etter så hadde ting tatt seg betraktelig opp, og nå har vi det så bra som aldri før må nok legge til at jeg etter fødselen av datteren vår har hatt store problemer med kropp etc, og dette var nok også en stor del av vårt problem - hvorfor dette plutselig ble bedre vet jeg ikke, for selvfølelsen er like lav, men sambo slipper å lide for det
~Roskva~ Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 Jeg og samboeren min har vært sammen i tretten år i disse dager. Vi ble sammen da vi begge var 20 år, og har gått gjennom studietid og etablering med jobb, hus og barn sammen i denne tiden. Samtidig som livssituasjonen vår har endret seg, har også følelsene gått opp og ned. Vi er alltid glade i hverandre, men forelskelsen kommer og går. Vi har lært oss at sånn er det, så vi får ikke panikk når det ikke kiler i magen hver gang vi ser hverandre lengre... Den kilingen dukker opp igjen når vi minst venter det :-) Sist jeg var virkelig forelset i ham var mens jeg gikk høygravid - så nå som hverdagene går i ett med jobb, barnehage og husarbeid, og intimitet er noe som må planlegges - da husker jeg tilbake til følelsen jeg hadde sist, og vet at den kommer igjen om en stund :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå