Bring_it_on!!:)) Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 mannen ringte ned til legen i dag.. For mini har vært snørrete og småtett ( hostet litt) siste dagene.. Og i går kveld og i hele natt har han bare grått hele tiden.. Pga han har hatt så vondt i høyre øret.. Han hadde/har også litt småfeber som kommer og går.. Hun på legehuset sa at ja det er noe som går og sa at vi kunne komme inn kl. 14,00 i dag.. Noe som går?? Trodde det bare var ørebetennelse jeg.., og at vi bare fikk beskjed om og drøye den noen dager for og se om det gikk over.. Ørebetennelse er vel ikke smittsomt??
erteposen + 4 Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Det kan vere smittsomt, men det er svært sjelden. Det hun kan mene er at sykdommen han har er noe som går, og årebetennelse er en del av sykdomsbilde. Eldstemann han får alltid vondt i ørene når han har feber/en virus sykdom, minsten har aldri det. Kommer an på barnet. Dere vet det sikkert, men har barnet ørebetennelse ta barnet opp eller la det ligge høyt med hode, gi paracet og gi barnet mye drikke. Drikke kan lindre.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har vært "ørebarn" selv.. Har tilogmed operert inn ny trommehinne pga så mye ørebetennelser.. Så jeg trodde liksom at jeg visste at de ikke behandlet det i så stor grad lenger.. hehe.. Men kan jo være som du sier at det er en del av et annet sykdomsbilde ja.. Han får pinex og det hjelper bra på egentlig.. Han får noen tak.., men ikke så ille som når han ikke får smertestillende.. =)
erteposen + 4 Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Jeg var også ørebarn:/ Vondt!!! De har jo nesten sluttet å gi pencelin, om det ikke er veldig kraftig. Oftes en virusinfeksjon som forårsaker det. I vår bhg klaget alle over hodepine, og det var jammen et virus som gav hodepine i 1-2 uker. Rart!!
Bring_it_on!!:)) Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. februar 2009 Oki... Jeg vet at det går streptokokker og brennkopper i barnehagen.. + at det er mye omgangssyke igjen nå i omgangskretsen våres.. Men ørebetennelse har jeg ikke hørt om noen som har hatt.. Får høre hva legen sier da.. Bare håper virkelig ikke at det blir penicilin kur.. For det ville blitt 3 på under 2 mnd.. Og liker ikke bruke så mye av penicilin på de små..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå