Gå til innhold

foreldrepenger......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når søker man om dette???

Er også litt usikker på hvilken periode du må ha tjent denne summen for å få fødselspenger....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fødselspenger hette da kanskje:) hehe

Skrevet

6 av de siste tre månedene før stønadsperioden tar til må du ha jobbet.

Du må ta perm senest 3 uker før termin og tidligst 12 uker før termin.

Har hørt noen si at man må søke to måneder før termin, men hør heller med NAV, så får du vite for sikkert. Nav.no har masse info om alt dette.

Skrevet

Har lest innpå desse sidene, men skjønner ikkje heilt når du må ha tjent opp den summen... Eg går jo sjukemeldt nå og tjener ikkje så veldig masse da akkurat... Har gått sjukemeldt siden august og kommer til å fortsette til over fødselen vertfall og da har eg gått sjukemeldt et år så da går eg jo automatisk over på rehabilitering... Får ta meg ein prat med nav tenker eg... Har jo god tid enda

Skrevet

Det er 6 av de siste 10 mnd før permisjonen begynner man må ha jobbet... Om du er sykemeldt vil du få foreldrepenger så fremst du tjener nok (minst 1/2 G = 35 000kr) Permisjonen starter 3 uker før termindato sånn at du sannsynligvis vil gå rett fra sykepenger til foreldrepenger. Om du fortsatt ikke kan jobbe etter permisjonen kan du jo da søke rehabiliteringspenger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...