Gå til innhold

Huff, for en irriterende mor jeg har..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver og søker etter deltidsjobb på kveldstid og i helg fordi da er pappan til barna mine hjemme, så jeg slipper å ha barnehageplass til minsten på 8,5 mnd. Og det er galt... For man må jo ha 9-4 arbeidsdag når man har barn. Er det vanlig at mødre blander seg inn i valg av yrke etter at barna er voksne? Blir litt irritert over at hun gidder å krangle om det hver eneste gang jeg ser henne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen mødre er bare sånn, dessverre....

Skrevet

Hvor vanlig det er, vet jeg ikke. Mamma klør nok i fingrene av og til etter å si sin mening om hvordan jeg velger å gjøre ting, og av og til spør hun også om det ikke ville vært bedre for meg å gjøre sånn eller slik. Hun er typen som bekymrer seg mye, hun er opptatt av at jeg skal ha mest mulig frihet i forhold til studiene mine, og blir bekymret når hun ser at jeg velger å ha en stor stilling ved siden av studiene.

Like fullt vet hun inderlig godt at hun ikke har noe med hvordan jeg velger å legge opp livet mitt. Samtidig som hun bør ha rett til å si sin mening når det er jeg som lufter f.eks jobbsøking osv for henne. Forskjellen er at hun lar det ligge, og skjønner godt at det er jeg som bestemmer over eget liv. Hun er veldig redd for å blande seg, og sier som regel unnskyld lenge før hun hadde trengt det, i forhold til at hun føler hun har blandet seg mer enn hun burde.

I ditt tilfelle synes jeg moren din går for langt. Hun bør ikke fortsette å ta det opp, og jeg skjønner ikke hvorfor hun har så store motforestillinger. Er hun redd for at du skal slite deg ut? Eller mener hun det blir for mye for mannen din?

De fleste mødre burde vel se verdien av at datter eller sønn velger å finne løsninger som gjør at de slipper å sende så små babyer i barnehagen.

Jeg ville gitt henne beskjed om at dette er ferdigdiskutert, at hun har sagt hva hun mener, du har tatt det til etterretning, men at du like fullt ser dette som beste løsning for barnet ditt, og for familien din.

Skrevet

Jeg var alltid dritt lei min mors meninger om ditt og datt, om alt fra bilsikring til hva storebror hadde på seg, hva han spiste osv,

Men så ble hun syk og døde fir to år siden. Gjett om jeg savner henne nå, og angrer på at jeg ikke var mer overbærende med det maset hennes.

Bare smil og si ja og ha og skift tema dersom mødrene deres irriterer dere, det er mitt råd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...