Gå til innhold

andre som synes dette med MA er forferdelig skummelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tenker at ved en SA ved man iallefall at man mister babyen, men ved en MA kan man altså gå ganske lenge (?) uten å ane noenting!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker og bekymrer meg masse for dette om dagen, sikkert fordi jeg har lest så mange innlegg her inne om det. Sist jeg var gravid tenkte jeg ikke på dette i det hele tatt, men denne gangen kverner det i hodet mitt konstant. Skal til legen i morra, og må innrømme at jeg gruer meg litt..redd for at noe skal være galt.

Jeg har flere gravitidetssymptomer (kvalme, ømme bryster, trøtthet og stadig tissetrang), men en kan vel ha symptomene fremdeles ved en MA så klarer liksom ikke helt å slå meg til ro med at ting sikkert er bra.

Spørs om jeg må høre med legen om det er noen mulighet for tidlig UL. Det hadde jeg sist pga jeg ikke visste hvor langt på vei jeg var, så det kan jo hende det var derfor jeg slappet mer av den gangen..

Skrevet

jeg tenkte heller ikke noe på det sist gang, men jeg har også lest mange innlegg her tidligere. Jeg er kvalm, men har forstått at kroppen ikke vet at fosteret er dødt og at man da kan ha like mange symtomer osv..

krysser fingrene for oss!

Skrevet

Jeg hadde en MA for noen måneder siden, og hvis det er en liten trøst, så hadde jeg ingen symptomer. Hadde masse symptomer ved mitt forrige svangerskap, så jeg kjente at dette var annerledes. Så, hvis du har masse symptomer, så har du i hvertfall mye større sjans for at det går bra!

Skrevet

Jeg må også innrømme at jeg har blitt veldig skremt av alt snakket om MA. Sist var jeg nok ikke helt klar over faren, men da var jeg jo også på UL i uke 8 så da slappet jeg mer av etter det. Nå er jeg livredd, og lurer på om jeg orker gå helt til uke 18 og undres...

Skrevet

Tenk at ma faktisk er ganske sjeldent....:)

Skrevet

Jeg mistet to ganger før vi fikk sønnen vår- førset gang i uke 6 fosteretOg en gang i uke 11 - den gangen MA fosetert var MYE mindre enn 11 uker. Begge gangene hadde jeg utrolig lite symtomer.

Med sønnen min var jeg småkvalm og gynekolgen min mente at det var et bra tegn(da satt han og samboeren min og var skjønt enige om at det var fint at jeg avr kvalm...MANNFOLK..... ;o). Denne gangen er jeg kjempekvalm og velger å ta det som et godt tegn :o) (skal på UL i neste uke)

Kvalme og andre symtomer er gode tegn, men når det er sagt trenger ikke fravær av symtomer være noe tegn på at noe er galt heller. Alle svangerskap og kropper er forskjellige. Jeg løser min "frykt/angst" for MA ved å ta tidlig UL- for å få bekreftet at det er liv. For oss fungerte det godt som nervemedisin forrige gang- og kjenner at det skal bli godt å komme på UL denne gangen også :o)

Skrevet

PS: mange av oss som har opplevd SA og MA og strevd litt med å lage barn- er kanskje ganske aktive her inne. Event vi er her lengre og oftere av naturlig årsaker :o) slik at man kan få et inntrykk av at det er VELDIG vanlig. Husk at de aller fleste svangerskap går bra :o)

Skrevet

Og HUSK: Få symptom er IKKJE et tegn på at noko er gale. Eg har omtrent ingen symptom (6+4) - men var hos lege i dag, og ho sa at det er heilt normalt å ikkje kjenne noko også! Så eg slår meg til ro med det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...