Gå til innhold

Endometriose, noen som har det her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og som kan fortelle meg litt om det? Lurer på om jeg gjerne har det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vel ikke akkurat fått endometriose som diagnose, men da jeg var på laparaskopi i 07 fikk jeg beskjed om at jeg hadde endometriosevev bak livmoren. Ikke merket noe til dette før etter jeg fikk barn - da begynte jeg å få mer smertefulle menstruasjoner, eggløsningen merka jeg plutselig VELDIG godt, og hadde vel egentlig liknende smerter av og på hele syklusen (da med høydepunktene rundt el og mens). Ellers kan du sjekke www.endometriose.no også :o)

Skrevet

Det er akkurat slik jeg har det også! Føles som om jeg har eggløsning i tide og utide og under mensen er det helt jæv...!! Ligger stort sett strekk ut de første dagene!! :( Har bare blitt verre etter at jeg fikk barna. Fikk påvist PCOS for to uker siden men lurer på om det er mer...

Men hva er denne laparaskopien?

Skrevet

jeg har det...

man ser det jo ikke helt sikkert før en evt kikkhulls op. og der fant de masse.. det kan spre seg over tid. det kommer også som regel alltid tilbake...

jeg hadde/har intense smerter under mensen.mn også før og etter så nesten hele tiden... endo har tatt knekken på min høyre eggstokk. ble operert sept 2007, og er tilbake nå (er 22...)

Skrevet

de går inn med et rør (kikkert, inn i navlen din, også et lite snitt ved trusekanten... )

Skrevet

Fikk forøvrig henvisningen til laparaskopi (som babybenz forklarte hvordan funker) via gynekolog (Braut) og fikk utført den på sykehuset i Haugesund. Vet ikke om de sender alle dit, eller om det var fordi jeg skulle sjekkes i "forplantningsøyemed". Inn en dag, operasjon den neste og hjem dagen etter.

Skrevet

jeg fikk henvisning til sandefjord (selv om jeg bor i tønsberg..hmm) og en time ca etter jeg våknet dro jeg hjem... ( vond biltur) hehe...

man tar bare paracet ca en uke eller mindre, og så er man mer eller mindre på beina igjen...

Jeg skal jo ta ny operasjon snart igjen, og da skal de også undersøke om jeg har tarmendometriose... :S

Men det jeg syntes er så ille med sykdommen, er at den kommer alltid tilbake!

Skrevet

Huff, det hørtes ikke noe gøy ut! Får ta en tlf til legen og høre hva hun har å si. Krysser fingrene for at det ikke er det!! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...