Gå til innhold

Stevia, naturlig søtningsstoff, men ulovelig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten bivirkninger også, men asperam er et kjemisk fremstillt søtningsstoff som har mange bivirkninger, hvorfor skal det være lovlig å bruke, men ikke Stevia, er ikke lovlig å bruke i mat...(er en urte plante, brukt av mennesker i tusenvisav år..)..

SKulle bare finne tips til å gå ned i vekt her om dagen så kom jeg over dette og søkte osv, utrolig spennende lesestoff... Så nå har vi bestillt plante og skal prøve å kutte ut å få i oss asperam og håper at noen kan få dette stoffet ulovlig... Finnes i sukkerfri brus bla..... vitamin bjørner osv osv....

Noen som har lagt på seg etter å ha begynnt å drikke lett brus el begynnt å få hodepine osv??? Svulst på hjernen er også en bivirkning av stoffet, så det er ikke noe å spøke med....!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes folk burde lese mer om dette... Jeg lar iallefall ingen kødde med kroppen min, vil ikke ha masse dritt jeg ikke behøver, fler burde få opp øynene sine og tenke iallefall litt på hva man putter i munnen sin, iallefall når det gjelder barn osv....

Jeg vet, er mye som er farlig, men hvorfor er noe ulovlig som er så bra og noe annet lovlig som ikke er bra i det hele tatt...?!?!?!? Tenk på det folkens...

Skrevet

Problemet med stevia er at det ikke er dokumentert at det ikke er farlig. Det har til og med vært gjort dyreforsøk (med rotter?) der litt for mange av forsøksdyrene døde etter ø ha spist mye stevia.

Personlig tror jeg planten er relativt ufarlig, men ettersom dokumentasjonen er så mangelful ville jeg være litt forsiktig med å bruke det i store mengder. Jeg tror forbudet bare kommer av at sukkerindustrien er redde for konkuransen, men jeg er ikke sikker.

Det at stevia er et natulig stoff betyr ikke at det er ufarlig. Det finnes veldig mange farlige plante og soppgifter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...