Gå til innhold

Noen som har hatt baby på ca 5 mnd med vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går vannkopper i bhg hvor storesøstern går.

Hvirdan er det med så små babyer? Bør de skjermes for smitte enda?

Storesøster har vært sjuk nå i 14 dager så har tenkt å prøve bhg igjen i morgen, men bør kanskje vente hvis det er dumt med vannkoppesmitte hos lillesøster...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini her var 3 mnd når han fikk vannkopper, ble smittet av storesøster sin bhg. Han var litt slapp, men ellers i ganske bra form. Helsesøster sa jeg var heldig som var ferdig med det så tidlig:)

Skrevet

Kan de virkelig få vannkopper når de er så små?

Det trodde ikke jeg nei... Huff,nå skal jeg ikke ønske at snuppa her blir smittet likevel...

Skrevet

datteren min var 3 1/2 uke ca da hun fikk vannkopper. hun var vel en drøy uke gammel da den ene storebroren fikk det, og siden jeg anså det for vanskelig å skjerme henne for smitte siden den andre storebroren og faren heller ikke hadde hatt vannkopper tok jeg ingen spesielle forhåndsregler. Hun var den som fikk det lettest - fem-ti prikker, ingen feber og sov litt ekstra og prikkene forsvant fort...Var ti ganger (minst) for faren, var sjukemeldt i to uker og burde egentlig vært det lenger (selv om han da ikke var smittsom...) for å komme seg igjen...så nei, jeg tror ikke jeg hadde skjermet henne for vannkoppsmitte når hun er fem måneder (men det er jo da fra min egen erfaring - og jeg er verken sjukepleier eller lege, så hvor godt mitt råd er veit jeg ikke...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...