Gå til innhold

Å studere psykologi..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det generellt vanskelig å komme inn på psykologi?

Har sånn 48 poeng.

Og må man være helt stabil selv for å kunne studere psykologi

(sliter med angst selv) så vet ikke om man må selv gjennomgå noen slags psykologiske tester? Kanskje et dumt spm, men synes jeg har hørt noe om dette før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er vanskelig å komme inn på årsstudiumet. det er etter dette året det blir venskeligere (høye krav for å komme videre). kommer også litt an på om du hartenkt å velge et profesjonsstudium eller en bachelor.

Jeg kjenner iallefall maaaaange som kun har tatt et årstudium som de har fått masse utbytte av.

De sier jo at hovedvekten av studenter som velger et årstudium i psykologi velger det for å lære mer om seg selv!

Skrevet

Kommer an på hvor du vil studere. I Oslo er det ganske vanskelig å komme inn på profesjonsstudiet (lavere krav til bachelor), mens i Bergen og Trondheim (og sikkert flere steder) er det lett å komme inn på første året, og litt vanskeligere å komme videre derfra.

Det er ingen psykologisk testing, og jeg kjenner nok av ganske ustabile psykologstudenter.

Skrevet

Ja jeg har søkt her i Bergen, på generell psykolog og årstudium i psykologi. Jeg kunne gjerne tenkt meg å prøvd å komme inn på profesjonsstudiet, men det blir vel veldig tøfft kan jeg tenke meg. Så fortalte en venninne meg, at man kunne ta generell psykologi og feks master i Danmark da blir det godkjent som profesjon og man kan bli psykolog, men uansett søkt på begge for å prøve å sikre meg en plass:) Det er det jeg vil studere, har hatt psykologi i 3 år på vgs da jeg bodde i Sverige, så er absolutt noe synes er kjempespennende =)

Krysser fingrene for at jeg kommer inn!

by the way, er det lettere å komme inn om man søker på særskilte grunnlag? (er tunghørt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...