Gå til innhold

Glad jeg har flere butikker å velge i enn bamagruppa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig! Helt latterlig om ett stort selskap som NorgesGruppen skal kunne presse prisene så veldig at Tine ikke tjener penger på varene sine. Hva skal de da betale bøndene med...?

Skrevet

Jeg er glad Tine ikke lenger har monopol. Bra de får konkuranse og at de også må jobbe litt for å få solgt varene sine igjen.

Skrevet

Det var da en merkelig tråd å støte på på småtroll... men jeg må få skyte inn at for en del bønder er det blodig urettferdig med de nye meieri-merkene som kommer, da staten går inn og sponser meieriene slik at de kan betale mer for melka enn Tine kan. Disse nye meieriene vil på den annen side ikke ta i mot melk fra bønder som bor et stykke fra meieriet - hvilket betyr at storbønder i sentrale strøk kan tjene mer enn bønder som bor i utkantene. Og hvor er det aller viktigst å bondegårder? Jo - i utkantene, fordi hvis andre skal kunne bo der er landbruket helt sentralt! Landbruket er også avgjørende for at ikke bygdene skal gro igjenn.

Skrevet

Godt skrevet Frøken Freken!!

Skrevet

sikkert en merkelig tråd her inne hehe, men er likssom her jeg bruker å være , så ble bare slik. Morgentrøtt og leste nyheter på nett, og fikk et lite innfall å kommentere det her inne hehe

Men synes det er sykt av bamagruppen. Synes, som det stod i artikkelen også at det bør være kundene som skal få bestemme hvilke varer man skal ha i butikkene.

F.eks jeg synes jarlsberg er veldig skarp på smak, synnøve osten merkelig smak og ekkel å skjære opp , men norvegian er perfekt :) Noen synes noe annet igjenn, og alle er sikkert populære oster, og da bør alle alternativer være i butikkene. Bare et eks altså

Bare så de nevnte noen typer norvegiaost skulle vekk fra hyllene.

Nærmeste butikken her er spar, og jeg må kjøre 7 min til neste, men det gjør jeg glatt visst det blir slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...