Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

venter baby i mars, og har kjøpt ullbodyer og ullstrømpebukser til babyen. Men er usikker på om det vil klø? noen sier det er slitsomt å vaske ull undertøy, burde jeg kjøpe i bomull til hjemmebruk istedet? er jo en god del billigere og.. noen med erfaring her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt masse ullklær til jenta vår, er jo det aller beste når det er kaldt, hun har aldri klagd på at det klør (Hun er nå 2)

Er jo ikke noe mer styr å vaske ull, i vaskemaskinen på ullprogram og med milo :)

Skrevet

Har også bare brukt ull, finnes jo mye billig og bra her også etterhvert. Like lett å vaske som annet. Så kjekt med ull, så vet du at de regulerer temperaturen bedre.

Skrevet

Vi bruker mye ull, og aldri fått klager over at det klør.

Da snuppa var nyfødt kjøpte jeg ullklær på H&M, det funket kjempefint og har funnet det frem nå til neste, ligger klart i kommoden.

Eneste problemet med lyst ulltøy på baby, er at hvis uhellet er ute, er det vanskelig å få bort flekker etter avføring.

Men det får man ikke gjort så mye med.

Skrevet

Ullundertøy er supert og som nevnt av de andre så kan det vaskes på ullprogramm i maskinen. Men av erfaring vil det være lurt å ha et sett i bomull. Storebror brukte mye ull og det gikk supert, men lillesøster reagerte på ulltøyet og vi måtte skifte til bomull.

Skrevet

Har samme erfaring som Little Miss Nughty. Ull er kjempefint, men det kan også gi reaksjoner. Prøv deg frem. Selv er jeg veldig glad i ull. Har aldri vært plaget med at det klør, men or noen år tilbake fikk jeg plutselig veldig plager med "vintereksem." Brukte masse supersterk kortison som jeg fikk hos hudlege uten den store effekten. Da jeg gikk til fastlegen min sa han bare jeg burde prøve å bommul i stedet for ull. Da forsvant utslettet. Så selv om det ikke klør kan fibrene i ulla irritere huden. Det betyr ikke at man skal droppe å bruke ull. Men det kan være lurt å tenke på at ulla kan være et problem selv om du eller barna ikke er plaget med at det klør i utgangspunktet. Jeg kommer til å bruke ull til mitt barn. Men har en god del bommul liggende også.

Skrevet

Om det klør eller ikke vet man jo aldri på forhånd. Jeg har ei ullstrømpebukse i str. 50 og ei i str. 56. Så har jeg ullpysjamas i str. 50 fra Joha, men den er jo litt større enn 50 da. Av bodyer har jeg en i str. 50, og ellers har jeg ikke kjøpt mer som skal være rett på huden, da jeg selv ikke takler ull, og sjansen da er større for at mini også reagerer på det. Så går det bra, så kjøper jeg mer senere.

Synes forresten den ullbodyen fra Joha var ekkel mot min hud, så skal prøve et annet merke neste gang. Strømpebuksa jeg kjøpte på Name it kjentes veldig behagelig ut til å være ull.

Det finnes jo også ullundertøy med bomull på innsiden og ull på utsiden, kan det kanskje prøves? Og er det ikke Cubus som selger de?

Mener jeg kjøpte sånne votter der.

Skrevet

Mine to gutter har aldri brukt ull undertøy, har forsøkt, men de reagerte kraftig som små, selv på de med frote inni, og som garantert ikke skulle klø.

så her har jeg kun kjøpt bomull nå, men prøver ull neste vinter. De to jeg har kan bruke ull nå, men funket ikke før de var over tre, han enen hadde masse atopisk eksem, han andre har aldri reagert på noe.

Prøv deg frem du, hva som passer deg og ditt barn, men ikke kjøp inn masse d yrt før du ser hva som funker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...