miapia Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Det er helt greit at det ikke er behagelig å amme de første ukene og månedene. Men skal det i Norge i dag...der vi har det "nest beste" lett tilgjengelig være sånn at folk føler de må amme mens blodet spruter og brystvortene nesten faller av....? Morsmelkerstatning er fyfy, blod er best? En viktig del av det å bli mamma er å komme seg ovenpå etter fødsel. Som noe mer avslappet annengangsmor føler jeg alle disse historiene om damer som opplever dette er helt ville! Det tjener ingen. Skal barseltiden bestå av kamp etter kamp? Også der det finnes et veldig godt alternativ?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 jeg tror, uten at jeg selv noen gang har slitet med ammingen, at det største presset kommer fra mor selv. at man er innstilt på å amme og da skal det være sånn. "for man skal jo gjøre som en mamma skal gjøre og man må da kunne gi sitt eget barn mat". jeg måtte sloss for å få lov og amme, siden jeg og barnefar ikke var sammen og han ville ha med seg småen. jeg tror det er viktig at vær enkelt mamma får lov til og gjøre det som passer best for henne og hennes familie. at helsepersonel står klare til å hjelpe og støtte oppunder de valgene mor tar. det fins utalige grunner til ikke å amme og utalige grunner til å amme. det er nok ikke ammehysteriet som har tatt over, men manglende evne til og støtte oppunder vær enkelt mors valg. og evnen til og forstå at vi er individer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå