sniiki-mamman til Thea& Elias Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Noen som har reist med flyselskapet British airways..? Er dem jeg skal reise med. Sist reiste jeg med SAS, british er visst strengere og jeg leste på nettet at dem krevde legeattest etter fullgåtte 28 uker. Det har jeg jo ikke.. SAS forlangte kun legeattest etter fullgåtte 36 uker.. Rart det skal være så forskjell.. Men, i morgen reiser jeg altså, og det uten legeattest.. Håper det går bra uten:D Skal vell litt til å føde på en innenlandsreise som tar 45 min ;-)
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Det har vel ikke noe med risikoen for å føde, men det er en stor risiko for å utvikle blodpropp hvis du flyr etter uke 32. Du må ha legeattest, og du bør ha sånne støttestrømper på deg... Ville så absolutt tatt kontakt med lege før du reiser!!! God tur i alle fulle fall!!!
fikk3flottesønner Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har god erfaring med flyreiser og graviditet. Ble nesten kastet ut av et air Balkan fly da jeg var i uke 30 for de har sin grense på 27 uker. For noen uker siden skulle jeg fly med KLM, og de krever legeattest ved risikofyllte svangerskap fra uke 34. Jeg var 33 uker da og hadde for sikkerthets skyld fårr legen til å skrive under på et brev jeg selv hadde skrevet for henne. 36 uker tror jeg er limit for de fleste flyselskaper... hadde jeg vært deg hadde jeg svingt om legekontoret på vei til flyplassen. Det er ikke uvanlig og sette igjen gravide på flyplassen. Evt.... kle deg ned... dvs, prøv å se ut som du ikke er så langt på vei.. og dersom de spør sier du at du er bare 29 uker håper du kommer deg av gårde! god tur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå