Gå til innhold

Til dere som har eller har hatt svangerskapsdiabetes..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er høyt blodsukker hos dere ?? Og hva er grensen for å få insulin?? Blir man innlagt på sykehus for dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har man over 8 er det høyt, men over 9 så har man svangerskapdiabetes.

Man skal holde blodsukkeret under 8 2 timer etter mat. Greier man ikke det kan man bli satt på insulin.

Får man ikke kontroll over diabetesen og har veldig høyt blodsukker..usikker hvro høyt, da kan man bli innlagt.

Hilsen ei som hadde kostregulert svangerskap diabetes :)

Skrevet

Får man diabetes under svangerskapet, bør blodsukkeret holdes under 7. Ideelt bør det ligge på 3,5 - 4,5 hos meg, men ligger gjerne på 7-8. Jeg tar insulin, og det var ikke fordi blodsukkeret var så høyt, men fordi jeg skulle ha muligheten til å spise mer uten voldsomme blodsukkerstigninger. Fikk plutselig mye mer energi osv da jeg begynte med insulin. Man trenger ikke å bli innlagt på sykehus, men er det veldig høyt, og veldig vanskelig å kontrollere, kan det være lurt. Hadde kostregulert diabetes i sist svangerskap, og denne ganger har jeg tatt insulin.

Skrevet

Har insulinregulert diabetes i svangerskapet. To timer etter mat skal ikkje blodsukkeret vera over 7. Er det ned under 4 kjenner eg at eg får lett føling. Under 3 er det føling.... Eg har ikkje vore innlagt på sjukehuset, og eg håpar eg slepp....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...