Marsipan❤grisen Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Smører dere kinnene til babyen? Eventuelt med hva? Jenta mi er så tørr på kinnene sine. Noen dager er dem fine, mens andre dager igjen er dem veldig tørre.
husmus &2 Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Jeg smører med litt A creme, men jeg blir ikke helt enig med meg selv om det bidrar til hurtigere uttørking eller ikke.
mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Her går det også i a-creme! Bruker av og til også en krem som heter aderma eller noe sånn, som egentlig er beregnet på atopisk eksem.. Men er en fantastisk fuktighetskrem også. Den er helt uten sånne "farlige" stoffer..
-trollemor- Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 min baby også... smører henne med babyolje, natusan babykrem med alovera og e vitamin, kuldekrem (den er fet og god) og kjøpte nylig A crem.... vet ikke hva som er best, men kombinerer det, bruker mest babyolje.
lykkelig<3 Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 a-creme fungerer veldig bra synes jeg. trenger ikke bruke mye.
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Jeg smurte også med a-creme, men syntes ikke det hjalp... Lillegutt har veldig tørr hud i kinnene + rundt munnen. Kjøpte Ceridal krem på apoteket og den er fantastisk. Brukes også som kuldekrem, da den ikke inneholder vann. Likevel er den faktisk lett å smøre ut, i motsetning til mange andre (fete) kuldekremer.
lillespire08+10 Skrevet 4. februar 2009 #9 Skrevet 4. februar 2009 Jeg bruker SebaMed stellekrem for baby, og den fungerer kjempefint syns jeg:) Bruker den på sår stump,kinn og andre hudfolder med rødhet, sår ,sprekker o.l.
Marsipan❤grisen Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 4. februar 2009 Tusen takk for masse gode tips. Da skal jeg prøve ut noen av disse kremene :-)
*En rosa og en blå* Skrevet 4. februar 2009 #11 Skrevet 4. februar 2009 Om du ammer, så er mm helt ypperlig å bruke! Jeg prøvde det, og hun fikk silekbløte kinn igjen etter kun en dag. Pump ut litt mm, gjerne av den innerste "fete" melken. La den stå litt, slik at melken skiller seg. Ta så fettlaget som blir liggende øverst og smør på kinnene til babyen din. Gjør dette flere ganger om dagen, og du skal se at hun får kinn like glatte som en babyrumpe! ;-D
Marsipan❤grisen Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 4. februar 2009 Ja, det var en smart ting å gjøre. Tusen takk for tipset, det skal prøves.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 4. februar 2009 #13 Skrevet 4. februar 2009 Bruker Locobase, kjempefornøyd
Gjest Skrevet 4. februar 2009 #14 Skrevet 4. februar 2009 Vi bruker a-creme og aderma. Vet ikke helt hvilken som er best da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå