Gå til innhold

Fryktelig vondt nederst i magen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg hos jordmor. Veldig bekymret pga stikkinger nederst i magen. Og da mener jeg SKIKKELIG STIKK som kommer og går hele dagen. Jeg er i uke 18 og magen har ikke vokst noe, og fosteret ligger så langt ned i bekkenet som det går ann. Og hun TRODDE at det var dette som skyldte disse smertene. Men hun sa at om det ble for vondt så måtte jeg ringe lege/legevakt. Men hvor går grensa for å klage på dette da? Er det noen andre som har hatt det på samme måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff høres ikke deilig ut .har ikkevært borti dette selv . håper ting blir bedre for deg fort. ikke nøl med å ta kontakt med legevakta hvis du fortsatt har like vondt , bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite . er jo tross alt ett lite menneske inni magen også :)

lykke til

Skrevet

Heisann, dette høres likt ut til det jeg hadde for noen uker siden. Hadde stikkesmerter- som om noen kjørte en kniv inn i siden på meg, mellom livmoren og bekkenet. På siden av livmoren. jeg hadde det bare på en side. Jeg var inne til utredning men konklusjonen var til slutt at det nok bare var muskel kramper. jeg var heller ikke så stor, men ble det i løpet av kort tid etter at smertene startet. det som hjalp meg var å få krøket meg til toalettet, tøm blæren!! Hjalp i 80% av tilfellene. Etter det var det bare til å legge seg i fosterstilling med den vonde siden ned og varmeflasken godt plassert og bare vente på at det skulle gå over. jeg sov også i samme stilling, da kunne våkne midt på natten av samme smerten. Hos meg gav det seg etter 2 LAAANGE uker. Dvs begynte med korte smerter innimellom i ca en mnd, men hadde 14 dager der kunne vare alt fra 2 min-2 timer... jeg ble sykemeldt og roet ned og det halp også. varme bad var også lindrende! Nå er det heldigvis helt borte hos meg! Jeg var rundt uke 20 da det stod på som verst..

Skrevet

Dette høres veldig ut som det samme jeg har. Har også beskrevet det som å få stukket en kniv inn i siden i skillet mellom livmor og bekken.

Hadde det mye rundt uke 12, og var på utredning på KK uten at de fant ut noe. Så har det vært mer eller mindre fint en lang stund. Nå er jeg i uke 24 og i natt har jeg vært mer eller mindre våken med skikkelige knivsmerter nede på siden igjen. Er helt smertefri mellom anfallene. Veldig skremmende, men har ikke kontaktet legen siden de ikke fant ut noe forrige gang. Merket også at det roet seg en stund etter jeg hadde tisset. Huff, håper bare det roer seg.

Skrevet

Det kan også være så enkelt som strekk i lysken. Det er veldig vanlig da det vokser der nede i magen. Jeg merker det spesielt hvis jeg reiser meg brått opp, eller strekker meg for raskt om morgenen. Da er det bare å ikke gjøre dette så raskt, og bøye seg sammen litt. Dette er ikke falrig, så vidt jeg vet..jeg reagerer ikke på det slik iallefall.

Men det kan selvsagt være noe annet med deg, så jeg mener ikke å bagatleisere det du skriver.

har du opplevde det i tidligere graviditeter? Jeg har opplevd det hvær gang, og nå er det 6. gangen. Håper det ikke er noe alvorlig, da. Lykke til.

Skrevet

Godt å høre at det er flere som har hatt det på samme måte! Men disse smertene er mest midt på, helt nederst på livmora og samtidig kan det komme stikkinger i underlivet.

Men jeg er ikke så redd lenger, prøver heller bare å se positivt på det, at det kanskje er fosteret som sparker på noe nerver helt nedi der. Og det er jo heller ikke så god plass der han/ho ligger.

Det virker ikke som det har noe som helst sammenheng med noen bevegelser jeg gjør eller at jeg reiser meg for fort opp. For dette skjer bare helt plutselig når jeg sover, går, sitter eller ligger. Og da tror jeg det heller er fosteret som dytter eller noe.

Jeg håper bare h*n har lyst til å flytte seg opp derfra snart så jeg slipper dette!:)

Tusen takk for svar dere! Det hjalp masse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...