JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Hvor mye lakserolja kan jeg ta?
FruMamma med nr 2 Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Har ingen anelse og vil heller ikke anbefale deg å gjøre det. Har lest at det kan føre til styrtfødsel og de som har tatt sjansen på å prøve det, sier det ikke er å anbefale.
3b@rnsmor-30* Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 dette er det jeg har hørt også... at det lager skikkelig, skikkelig vonde fødsler...
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2009 Jeg har snakt me jordmor om det. Dette brukte de i gamle dager for å få i gang fødsler. Det kan føre til styrfødsel om fødsel allerede er igang.
FruMamma med nr 2 Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 "Anbefalte" jordmor deg det? Uansett så hjelper visst ikke kjerringråd så fremt man ikke er moden enda.
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2009 Ja det vet jeg. Hun sa jeg var ganske moden. 2-3 cm åpning å veldig myk.
magica fra tryll Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 Følte bare at jeg måtte svare deg etter å ha snakka med jordmora mi om det. Har skrevet noe til deg inne på 3.trimester
FruMamma med nr 2 Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Hvis du er moden, så hadde jeg prøvd alt mulig annet enn lakserolje iallefall. Når er termin?
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 3. februar 2009 #10 Skrevet 3. februar 2009 For all del, ikke gjør det. Jeg har bare hørt dritt om det. Jeg vet det er kjipt og fælt på slutten, men babyen kommer av seg selv når som helst, og sansynligvis innen en ukes tid. Jeg ville heller ventet den uken enn å risikere styrtfødsel, revning fra A til Å og komplikasjoner hos babyen. Prøv heller kjerringråd som sex(funka her) eller å gå en lang tur. Hvis du allerede er moden vil nok sperm modne deg enda mer. Ligg med beina oppetter veggen så ingenting renner ut i minst et kvarter etterpå! Her startet fødselen noen timer etter det. Nyt den siste tiden før fødselen, selv om det er vanskelig :-) Lykke til med snart fødsel :-)
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 3. februar 2009 hmm.. ja. Men har prøvd alt av kjerringråd. utenom Lakserolja.
Mone snart3barnsmor Skrevet 3. februar 2009 #12 Skrevet 3. februar 2009 også fare for at baby blir stressa, å da kan bæsje i fostervannet... har du ikke nok åpning da, blir det keisersnitt......
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 3. februar 2009 Jeg må bare spør, er det noe du vet? eller noe du har hørt?
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 3. februar 2009 #14 Skrevet 3. februar 2009 hvorfor ikke bare vente til babyen er klar for å komme til verden?! gikk selv 10 dager over tiden og var dritt lei! men noen dager til klarer du, er ikke såå mange gangene du evt skal gå gravid! slapp av og la babyen ta det i sitt tempo mener jeg...
erteposen + 4 Skrevet 3. februar 2009 #15 Skrevet 3. februar 2009 Jeg har gått på overtid med to barn, og mine jordmødre og på føden advarte mot det. De hadde ingen god erfaring med lakserolje, og jeg vet ikke hvordan en rent vitenskaplig skal forklare at det kommer igang. Kjips om fødselen skulle starte at en har diare under fødselen. Ikke godt!! Det eneste trikset de anbefalte var sex morgen og kveld. I spermen er det jo ting som kan sette den igang.
sniiki-mamman til Thea& Elias Skrevet 3. februar 2009 #16 Skrevet 3. februar 2009 Hei Jeg tok det sist, fødte en nydelig jente 12 timer etterpå. Jeg tok mye, hele flasken, men det var nok å ta i, halv flaske, eller noen ss holder kanskje
emiluk Skrevet 4. februar 2009 #17 Skrevet 4. februar 2009 har du prøvd fotsoneterapi?det funka på meg...fødselen starta om kvelden etter jeg hadde vert der.
Ketisi Skrevet 4. februar 2009 #18 Skrevet 4. februar 2009 Hei. Jeg tok ca 2 ss på morgenen. Ca 12 timer etter startet fødselen, som tok ca 13 timer. Ikke noen komplikasjoner. Med nr to gjorde jeg det samme.... ingenting skjedde... Tror ikke fødselen starter før den skal uansett hva man gjør! Lakseroljen er dessuten fæl å få i seg... prøvde 3 ganger før jeg greide å beholde den. ( Spydde som en gris...) Lykke til!
Lykke X 4 Skrevet 4. februar 2009 #19 Skrevet 4. februar 2009 Her er svar fra en jordmor ang. lakserolje: http://www.bam.no/default.asp?page=36&article=1286 Dette har jeg funnet ut, og dette tenker jeg: Etter et søk på flere forskjellige legemidler som inneholder lakserolje/riciniusolje står funnet ut at disse legemidlene ikke skal brukes av gravide. På en infoside fra apotek stod det at lakserolje er kontraindisert ved graviditet, da det kunne føre til fødsel. Det dukker ofte opp innlegg her på BIM/DIB angående dette med lakserolje, og mange deler sine erfaringer. De fleste forteller om svært negative opplevelser vedrørende bruk av dette avføringsmidlet. Allikevel er det noen som absolutt vil prøve. Det er veldig vanskelig å finne info om dette på nett. Søker du opp stoffet kommer det masse foruminnlegg fra diverse gravidsider hvor gravide diskuterer og anbefaler på kryss og tvers hvorvidt dette er bra eller dårlig å bruke. Og dersom folk velger å ta en avgjørelse om å ta lakserolje basert på det som skrives i disse foruminnelggende, inkludert her på BIM, må jeg bare si at jeg synes det er skremmende. Vi vet idag at dersom et barn kan ha avføring i mors mage dersom barnet blir stresset, og det vil kunne føre til livstruende infeksjoner hos barnet. Lite vet vi om hvorvidt stoffene i lakserolje også går over i mors blod, og kan påvirke barnet. Jeg med flere savner ordentlig informasjon om bruk av lakserolje. Skulle ønske det kunne bli skrevet en artikkel her på BIM eller på klikk vedrørende temaet. Er det farlig, eller er det ikke det? Så til argumentet om at dette ble brukt til å sette igang fødsler før i tiden. Ja, det var før i tiden. Hvorfor brukes det da ikke hyppigere og anbefales av alle jordmødre og gynekologer i norges land? Hvorfor velger legene å igangsette gravide på andre måter? Det er helt sikkert en grunn til at lakserolje ikke anbefales av helsepersonell i større utstrekning enn det gjør . Før jeg vet grunnen tør ikke jeg sette mine barns liv og helse på spill for å få fødselen igang med et stoff som vi finner så lite seriøs informasjon om, og som svært mange jordmødre ol. advarer mot å bruke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå