Gå til innhold

Ang minipillen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann jenter :)

Lurte på en ting jeg.... har gått på minipillen litt over ett år. Begynte på dem ca 7 uker etter at jeg hadde født sønnen min.

Vi planlegger nr to (begynner mest sannsynlig å prøve om noen mnd...hvis jeg ikke får overtalt mannen til å begynne tidligere )og jeg sluttet derfor på pilla onsdag for to uker siden. Men, jeg har ikke fått mensen enda?! Noen som vet om det kan ta litt tid før den kommer i gang?

Hvis vi bestemmer oss for å bare sette igang med å prøve på nr 2, er det noen "vits" i å ha sex før jeg har fått mensen? Må legge til at vi ikke har "vanlig" sex så ofte, så vil liksom ikke stresse hvis det er 0 sjanse for å bli gravid!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer veldig hvor lang tid det tar før mensen kommer tilbake. Har hørt om flere som kom inn i normal syklus med en gang, dvs mens etter 28 dager. Jeg også har planer om å sette i gang igjen om ikke så lenge. Selv tenker jeg å ha en pillefri mnd før første pp.

Og JA det er vits å ha seks før du har fått tilbake mensen. Husk at eggeløsningen skjer FØR mens. Problemet er bare at før kroppen er i rute igjen vet man ikke når det er EL, så det kan bli vanskelig å "treffe" rette tidspunkt. Men fysisk helt mulig, ble selv gravid uten å ha fått tilbake mensen med 1.mann :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...