Gå til innhold

hjelp meg noen er dere snill ang attføring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye får man? 66% av tidligere inntekt? kan man jobbe noe utenom, evt hvor mye?

Og får man ikke yrkesrettet attføring til studier når man er under 26 år?

gjerne fortell om flere regler/tips o.l

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk NAV sine nettsider.

Du får 66% av tidligere inntekt i attføringspenger ja.. pluss barnetilleg.

du kan jobbe utenom, attføringen skal jo få deg inn i jobb igjen, jobber du under tiltak får du jo ikke lønn. Men vis du jobber og får lønn blir attføringspengene redusert.

du får ikke dekket studier når du er under 26 år nei.

Skrevet

Er det 66% av tidligere inntekt om den har vært lav også? Under 200 000,-

Og finnes det ingen unntak ang det med utdanning?

Huff, føler ikke det hjelper meg noe. Får desverre ikke så mye mere enn stipend og lån.

Kan ikke gå under 12 000,- utbet i mnd og med attføring og ikke lov til å jobbe så har jeg ikke sjangs til å få ting til å gå rundt.

Og med støtte fra lånekassen og jobbe utenom kan bli for mye for meg desverre... er en grunn til at jeg har vært sykmeldt lenge.

Har en mann som tjener lite også....

Må satse bare på å jobbe uten noen form for utdannelse.. for å få ting til å gå rundt.

Men føler meg ikke trygg når jeg ikke har utdannelse.

har et barn.

Skrevet

det er uansett om inntekten er lav ja.. men det er en minsteytelse vis du har tjent lite, det er 1.9 x grunnbeløpet.. Tilsvarer ca 8000 utbetalt(for meg)

Det er ekstremt vanskelig å få utdanning under 26, jeg har iallefall ikke fått det, har vært syk siden jeg var 14 har hatt vansker med å fullføre ungdomsskole og vgs, men det har jeg gjort på egenhånd, fikk ikke noe hjelp fra NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...