Gå til innhold

"jentepuls og guttepuls"

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

noen som vet hva som betegnes som "jentepuls" og "guttepuls", under svangerskapet. er det slik at gutter har lavere puls enn jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies at ca 120-140 er gutt og 140-160 er jente.

Her lå førstemann mest på rundt 130 på de fleste kontroller, andremann på rundt 140 og tredjemann på rundt 150. Alle tre er gutter :-) Jeg har også lagt til ctg-registering over tid med alle tre og kunne da selv se hvordan puslen svingte fra 120-175 alt ettersom om babyen sov, var våken, det kom en brå lyd osv. Hadde også en "undersøkelse" på dette på DB for en god stund siden og der stemte det på nesten nøyaktig 50% av 85 barn at pulsen lå på over 140 om det var jente og under 140 om det var gutt. For de 50% andre stemte det ikke ;-)

Skrevet

tror jeg har hørt at gutter har lavere enn jenter

Skrevet

Er det ikke sånn at ca 120 er guttepuls og ca 140 er jentepuls tro?

Skrevet

ja synes å huske at jenta mi hadde "guttepuls", ho låg på ca 130, venter gutt nå, og jordmor var sikker på at det ble gutt, selv om ul sa jente :)

nå venter jeg gutt og pulsen ligger over 140. Så det er vel ikke noe å stole på.. :)

Skrevet

Her har begge ligget mellom 140-144 og vi har ei jente fra før og ei på vei.

Skrevet

120-140 er guttepuls og 140-160 er jentepuls...

men vet ikke hvor ofte dette stemmer altså... for med de to jeg har fra før av var det stikk motsatt....

Skrevet

Pulsen på babyen i magen min ligger på ca 140-160 på hver kontroll jeg har vært på. Og i magen min ligger det en liten gutt:)

Skrevet

Min lille gutt har 155-160 i puls.. Men når jeg var på ctg så var det fra alt mellom 120 til 160. Så noe forteller meg at dette er gammel myte :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...