Gå til innhold

Akupunktur og homeopati mot kvalme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min desperasjon over ekstrem kvalme og slapphet tok jeg kontakt med en veldig dyktig og flott dame som er spesialist innen homeopati og akupunktur. Var der i ettermiddag og hun satte 4 små nåler på forskjellige punkter. Jeg lå på en behagelig benk og mens nålene "virket" så pratet vi om min generelle helse og andre svangerskapsplager jeg hadde. Etter ca 15 minutter begynte jeg å bli sulten! Og det har jeg ikke vært på flere uker!!!! Har bare vært slapp og kvalm. Etter enda 15 minutter så tok hun nålene ut og jeg fikk reise meg opp. Hmm... jeg er jo våken:) Merker jeg et snev av energi...? Så fikk jeg med en liten dose med bittesmå piller (homeopat-medisin mot kvalme) og fikk beskjed om å ringe på torsdag for å fortelle hvordan det går..

Dette er så rart:) Har vært i kjempefin form i ettermiddag! Spist middag - TO ganger! Lekt med sønnen min og ryddet kjøkkenet! Alt dette uten å spy eller kollapse på sofaen...... Så herlig!!! Jeg tror faktisk at nålene hadde en effekt på meg! Er utrolig spent på om de små pillene er like effektive. Krysser fingene og har et svaaaaakt håp om at kanskje de neste ukene ikke blir så ille som jeg har forventet..

Er det flere der ute om har liknende erfaringer???

Hadde vært artig å høre om det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette vil æ å prøve......

vet du kordan æ kan finne ut om det e nån her i nærheten?? bor i bodø...

holde på å spy mæ nede :( :( :( :(

Skrevet

Jeg har gått til akupunktur 5 ganger nå, og det begynner å virke. Ikke like intenst kvalm lenger. men brekker meg alikevel flere ganger om dagen.

Hun tar fotsoneterapi på meg, og etterpå setter hun nåler, som jeg ligger med ca. 30 min, mens jeg hører på rolig musikk. Veldig avslappende.

Jeg håper nå at kvalmen jeg har igjen, er siste "krampetrekniga", ellers blir det noen tunge uker før det evt gir seg ved 12/14/16/20 uker... Sist gav oppkast/kvalmen seg ved ca. 18 uker.... holder ikke ut så lenge tror jeg, Men har vel ikke noe valg.

Lykke til!

Skrevet

Så bra=) Jeg er lageransvarlig der de homeopatiske medisinene sendes fra (sender de til apotek pga de er legemiddel), og jobber med homeopater, så jeg vet at homeopati virker =)

Skrevet

Du får bare søke på nettet på alternativbehandlinger og akupunktur,

og kanskje ta et par telefoner. Eller kom til Sortland, det er bare en 6 timers kjøretur, det greier du fiiiint nå i din tilstand;)

Jeg håper at du finner en homeopat eller akupunktør i Bodø som kan hjelpe deg. Jeg har vært kvalm i dag, men oppegående og det er stoooore framskritt!!! Lykke til med letingen:)

Skrevet

Så spennende! Artig å høre at det er flere som har gode erfaringer med dette. Ønsket mitt er å gå fra idiot-sinnsykt-kvalm til bare "vanlig" kvalm, og foreløpig ser det jo faktisk ut til å virke! Jeg er nå 7+0 uker på vei og i forrige svangerskap var jeg syk til uke 17.. Makter ikke 10 uker til med oppkast og kvalme! Krysser fingrene for oss "alternative" og satser på at vi kan barbere vekk noen uker med ubehag:)

Lykke til du også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...