kokko Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Det er jo kvinnfolka (damene) som har lagt det opp slik at mennene ikke har gjort noe. leverte ungen til mor si fordi hun skulle vekk i to netter, stolte mest på mammen sin enn på pappen til lilla jentå.... då sier det vel litt at de har lagt det opp selv. våkn opp da damer... la manfolka få ta del i ungene og hus oppgaver...
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Men herregud da, d et må vel gå an å ta LITT initiativ selv da?? Ungen skal ut og faren spør: "Hva skal du ha på deg?" GUD BEDRE!!!! Bruk hue da mann!!!! Hva har du på deg når du er ute???!!!! JISSSSES!!!!!!!!
SuperGlad Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Kan de ikke få ha det slik de vil utn at andre skal kritisere å klage?
3b@rnsmor-30* Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 er litt enig med deg.. men synes kanskje de mannfolka kunne vist litt initiativ selv også da...
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 ja men kjære vene mennene har da et ansvar selv jo!
3b@rnsmor-30* Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 synes synd på han gamle mannen jeg... sikkert aldri vært alene før... ser så trist ut....
Amy - I love whales Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 >Hehe , det spørsmålet stiller pappa hver morgen hvis han må kle på eldstemann og jeg ikke har lagt fram klær
Alltid Skrevet 3. februar 2009 #9 Skrevet 3. februar 2009 Herlighet dere er raske med å kritisere! Er helt sikker på at dere i det dagliger heller ikke er så langt unna ENKELTE av de situasjonene som oppstår der. Problemet er bare at dere aldri vil innrømme det.
kokko Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 4. februar 2009 åå nei jeg kan innrømme at det er min egen feil at ikke pappen her i huset kan pakke klær når vi skal på tur.... det er fordi jeg altid har gjort det.... så han mener då at han ikke kan det..... det er jo vi som legger det opp slik..hvis vi bare gjør alt hvorfor skal mennene gjøre noe.... pappen her i huset måtte pakke en kveld. jeg sa at det er ikke min oppgave, det er våres oppgave... jeg pakker for den ene også kan du pakke for minsten... ble ikke så populert tatt i mot, men han pakka nå..... men vist de syns at det fungere slik så har jo de det bra, jeg hadde blitt kjempe irritert hadde ikke pappen vist hva klær ungene skulle hatt på seg når de skulle ut en tur. håper damene koser seg i syden da
Gjest Skrevet 4. februar 2009 #11 Skrevet 4. februar 2009 Enig, jeg ble så provosert over det den dama du sikter til her sa om mannen, og at hun stolte mer på mora si når det gjaldt barnepass osv. Og som hun gnålte om maten og det der, kjente jeg ble hissig og forbanna på mannens vegne. Her får gubben ta sin del, og selv om han jobber mye og har vært mye borte i perioder så kan han både med påkledning, matlaging, klesvask, husvask, legging, vet når han skal ta ungene til lege osv..ingen garantier i livet, og det er viktig at begge parter tar del i alle oppgavene i hjemmet og oppdragelsen. Skulle mor bli syk eller falle fra så blir jo byrden dobbel så tung om man er helt praktisk avhengig av hverandre også.
Anne-B. Skrevet 4. februar 2009 #12 Skrevet 4. februar 2009 En annen ting som dere da også bør reagere på, var pappaen som fikk sønnen til å love at han ikke skulle fortelle hvor mye godterier han fikk, og hvor mye snakk det var om hvor bra det var å være "bære manna" hjemme. Dere lever antageligvis i et helt annet type samfunn enn disse menneskene gjør, og derfor forstår dere rett og slett ikke de sosiale kodene. Det handler ikke nødvendigvis om late og dumme mannfolk. La dere ikke merke til at mennene hadde såpass innsikt at de forstod at kvinnene skjemte dem bort? Kan tenke meg at hvertfall halvparten av dere her har lagt ut et klageinnlegg på deres kaill, og da handler det jo som regel om at han enten er lat eller ubrukelig. Menn har sine områder, kvinner har sine, og både respekterer og holder litt ap med hverandre på samme tid og på forskjellige måter. Imidlertid så skal man jo ikke se bort fra at det også i slike samfunn finnes menn som er late og behandler familien med lite respekt, slik det finnes i alle samfunnslag. Kvinnene er like opplyste om kvinnekamp og feminisme som dere er.
klampen i bånn Skrevet 4. februar 2009 #13 Skrevet 4. februar 2009 Her er faktisk mannfolka ute på havet hele dagen. Ofte er de borte i 3 uker. Det er kanskje ikke så lett å være pappa heller. Er ikke nødvendigvis damene som legger opp til at det er slik. Jeg synes det var moro å se. Kjente meg igjen her og der he he
klampen i bånn Skrevet 4. februar 2009 #14 Skrevet 4. februar 2009 Jeg er helt enig med anne-b har pene barn! Miljøet der er ikke nødvendigvis samme som der dere bor og det gjør ikke de til noe dårligere fordet =)
Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 4. februar 2009 #15 Skrevet 4. februar 2009 Skjønner godt at hun heller ville ha moren henns til å passe barna i stede for mannen. Han ene hadde jo dratt på fjellet med sønnen i pysj................................................................................! Selv må jeg minne på gubben om både mattid, bleieskift og soving når jeg er borte. Enkelte er bare evneveik på enkelte områder.
Gjest Skrevet 4. februar 2009 #16 Skrevet 4. februar 2009 Er det krise det, da? Javel, så er det et plagg for natten, men det kunne jo se ut som en joggedress? Vi damer må løse opp litt, altså og ikke mene det er hårreisende om buksa og strømisen ikke matcher.
Gjest Skrevet 4. februar 2009 #17 Skrevet 4. februar 2009 Hvor finner dere dem hen lurer jeg på, og hva med "opplæring"? Min var 26år og hadde aldri tatt i ei bleie da han ble far den gangen, start på barsel med å lære seg alt. Ikke kunne han koke poteter heller for den del, men etterhvert har han i løpet av kort tid lært alt som trengs. Noen ganger er jeg ikke heeeelt fornøyd med alt, MEN, jeg har aldri og kommer aldri til å være redd for at han ikke gjør en like god jobb som meg som foreldrer, for på enkelte områder er han mye flinkere enn det jeg er, så vi utfyller hverandre, han er også borte på jobb mye, men når han er hjemme så tar han del i alt, og av og til må man som kvinne faktisk slippe dem til, for faktisk så er det vanligvis slik at menn vegrer seg fordi det de gjør aldri blir "Bra nok" også. Og ikke alle der var like ille, men det var måten hun snakka om ham og til ham og til ungene om HAM på som jeg kjente jeg nesten fløy i taket for her. Og gubben, han sa: Hadde du oppført deg slik så hadde jeg flytta på timen, for en herjsing! Litt snop og bestikkelser reagerte jeg ikke på, var sikkert litt for å lage tv, og det er bare 10dager, om ikke huset blir nedvaska så er det ingen krise, faktisk ingen krise om ikke klærne blir vaska, skulle dette bli skikkelig realistisk så skulle det vært minst en mnd.
Slæsh84 Skrevet 4. februar 2009 #18 Skrevet 4. februar 2009 Her deler vi mye på hva en gjør. Viktig at mannfolka også tar del i stell med barn,matlaging,legging,husarbeid tror jeg da.. Mannen min har alltid vært flink,både til husarbeid,han er knall flink(flinkere enn meg å lage middag) Det har hendt han ringer helsestajonen hvis en lurer på noe som en føler de eller en lege kan svare på.. Så det syns jeg er fint:=) Det er nok annerledes der de bor i denne serien, men selv om mannfolka er borte å fisker så kan de være med når de er hjemme å gjøre litt forskjellige husoppg. Mannen min jobber 1 uke på og 1 av,men han er veldig flink å hjelpe til. Men jeg gjør mer husarbeid ol enn han,men så mekker han bilene,ordner i garasjen å ting jeg ikke kan eller er så gira på å gjøre. Så vi prøver å møte hverandre på midten. Tror det er viktig at hver enkelt finner ut av hvordan en vil ha det hjemme. En må respektere alle sine hjem,å hvordan en har det. Jeg lo litt av ting og tang så skjedde i denne serien, men har ei venninne som var med i bonderomatikken å vet at de er veldig flinke å klippe og mikse på serier,ler... Så jeg har ikke tro på at alt er slik de viser,er nok noe miks å at ting kan se "verre" ut enn det egentlig er,for å få et bra program så klart:) Men artig serie,vi satt begge to å så de igår...hehe.
Djoolia 07+08+12 Skrevet 4. februar 2009 #19 Skrevet 4. februar 2009 Sier meg enig med Anne-B. Det virker som om noen her ikke har evne til å forstå ironi heller.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. februar 2009 #20 Skrevet 4. februar 2009 personlig ser jeg fordelene ved at kvinnen tar seg av hjemmet og mannen tar seg av inntektene. jeg ser også fordelen av mer likestilte foreldre. det fine er at vi ikke trenger å være like alle sammen :-) også blir det jo fin underholdning da. men vi som er mødre kan jo tenke på hvordan vi vil at barna våre skal bli som store. vil vi ha en sønn som ikke kan vaske og lage mat? vil vi ha en datter som tror hun er skapt til og være husmor eller statsminister?
Raych Skrevet 4. februar 2009 #21 Skrevet 4. februar 2009 Synes mannfolkene i den serien virket helt tafatte i forhold til hus og hjem jeg. Vi lever tross alt i 2009... Glad jeg ikke har en slik mann i alle fall:) Synes litt synd på han gamle mannen som ble helt alene da, han så så trist og ensom ut. Skal bli moro å følge med på serien framover.
Meg og knoll&tott Skrevet 4. februar 2009 #22 Skrevet 4. februar 2009 En liten påminnelse bare: DETTE ER ETT TV-PROGRAM!!!!!!! Tv2 har nok vinklet det noe helt sykt... No skal dem se helt hjelpesløs ut noen dager, og før damene kommer hjem så er de mestere i hushold og barnepass!!!!!! Men gøy underhøldning da:) Bare det ikke viser seg til å bli enda ett sånn "gu kor dom di norlendingene er...." program... Har vært ENDEL reklama som vinkler litt feil der... Laban: "...Nei e d hallbroren min". Nugattimax. Idun ketshup "sjønna ikke koffør di ha sotte ettiketten oppner..." osv... Hilsen "smålei" NORDLANDSJENTE:)
Tollebolle Skrevet 4. februar 2009 #23 Skrevet 4. februar 2009 Ja da er sånn da blir TV av, ingen som vil sitte å sjå på nokon som leve ein verden der mann og kone gjer alt likt. Syns ho eine snakka stygt om mannen sinn over høve på borna, hæ OG KVA VAR DA HO HADDE LAGA TIL DEI ? EIN KALENDER MED PAKKA ? (er da mulig???) Er sånn 70 talls fordeling der ja, men blir spennanes å sjå korleis dei klare seg i syden desse damene då? Dei kan jo ikkje heilt dei sosiale spelereglane vist dei oppføre seg sånn som dei gjorde på 70 tallet. Jaja eg skal no følge med eg, virkar som eit kjekt program. Stakkar han gammle mannen, han veit jo ikkje bedre han.. uff,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå