Hopp Karoline Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Jeg planlegger å fly innenlands med min baby på 8 uker. Må bilstolen sendes som spesialbagasje, eller kan den tas med inn i flyet? Er det enkelt og greit å sende barnevogn som spesialbagasje, eller er dette et stort stress (som mannen min tror det vil bli.....) Jeg er mer begeistret for å fly enn å kjøre bil lange avstander, men lurer på om det blir masse styr siden jeg skal fly alene og ikke har noen til å hjelpe meg med all bagasjen..? Noen med erfaringer? Hva bærer dere babyen i på flyplassen, bæresele eller i bilstolen?
Andungen Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Jeg har alltid sendt vogn som spesialbaggasje. Bilstol har vi sluppet, for vi har lånt av familie når vi har flydd "hjem". Vi har aldri hatt problemer med ødelagt eller skjeve hjul og slikt, men det er jo ikke uvanlig. Vi syntes ikke det var spesielt stress, men det tar tid å pakke vogna inn og alt det derre. Beregn mye ekstra tid. Vi har bært babyen i babybjørn på magen. Det har fungert veldig bra. Også har vi alltid måttet mellomlande på Gardermoen. Hvis vi har hatt under en time til neste fly, har vi alltid tatt neste fly for å unngå stress. For oss er det lange gåavstander mellom gatene, og så blir det bæsjing på flyet (pga forandringer i lufttrykket i kabinen) og amming og slikt. Ting tar som regel lenger tid enn man hadde beregnet. Så mitt råd er jo at dersom man ikke stresser, men tar seg tid, så går alt fint. Vi har aldri hatt problemer. God tur.
Senjaværingen Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Sannsynligvis har du vært ute og reist allerede, men kanskje kan mitt svar være til hjelp for andre som lurer? Om du får ta med bilstolen inn på flyet varierer, alt etter hvor fullt det er på flyet, og hvem du treffer på i innsjekkingen. Jeg har fått følgende svar: Jada, ingen problem, men du bør ha babyen fast i belte på fanget under avgang/landing, og stolen fast i setet eller: Det må du spørre flyvertinnene om bord om, eller: Nei, det er ikke lov fordi stolen ikke får plass i bagasjehylla. Hvis man får ha den med, er det ypperlig å legge fra seg en sovende baby, slik at du får hendene fri. Å ha med barnevogn er litt ekstra styr, men akk så kjekt! Du kan bruke vognbagen som seng der du skal være, for ikke å snakke om alt du får plass til i vognbagen som du ikke fikk plass til i kofferten...;-) Særlig når du reiser alene kan det være greit å ha vogna, vi har lasta vår vogn med bager og sekker og bilstolen med ungen i oppi vognbagen. Eneste minuset er faren for å få vogna skadet. Så i siste Foreldre og Barn at det nå er på trappene med emballasje til vogn for flere gangs bruk som kan kjøpes. På flyplassen er det nok enklest med bæresele, du får hendene fri, og de fleste bilstoler er tunge å bære når du skal gå lange avstander mellom gatene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå