Gå til innhold

sikkert et evig spm.. men slimproppen eller utflod? hva tror du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legen og ble sjekket for modning i dag tidlig.. helt umodent, så det var ikke snakk om noe røsking eller stripping, kun sjekk.

(er ved termin)

Nå isted når jeg var på do, kom det liksom litt tykk utflod i do, og lyslys rosa mer slimaktig utflod på papiret...

(har ikke hatt noe særlig utflod i svangerskapet)

- kan dette ha vært slimproppen eller deler av den?

eller kanskje bare tykk utflod som reaksjon på modnings-sjekken?

forrige gang kom den etter stripping, og da var den mer som en fast geleklum, men litt rødt/brunt i midten.. da var jeg ikke i tvil...

noen med erfaring??

(sorry detaljene...)

hilsen en av de som jakter på snartfødseltegn:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt siden jeg aldri har sett noen slimpropp verken denne gangen eller sist, men hvor stor er den egentlig? Om den kommer ut hel, altså :o)

Skrevet

forrige gang var den på en størrelse med en femkroner, da var det definitivt den.

I dag var det mer slimete med lys rosa farge...

har googla litt og flere som beskriver den sånn... kan variere veldig...

men jeg lurer jo på om det hadde noe med sjekken i dag tidlig...

jeg tenker at om ting skjer av seg selv (altså uten at noen har rota oppi der), så kanskje fødselen skjer raskere....

utolmodig vet du:)

Skrevet

Kan hende det er forskjell fra folk til folk, men når slimproppen min gikk, så var jeg helt sikker på at det var den...det liknet på gele som man spiser nesten...veldig fast og tjukk...kunne liksom ikke blandes med utflod....men det er sikkert forskjell på det...

Skrevet

Vil tro at det kan være slimproppen, selv om den tydelig løsner mer gradvis hos deg .

Har det egentlig på samme måten selv nå. Var til jordmor for stripping for to dager siden og siden det har jeg hatt mye tykk, seig, blank utflod. Har tatt det for gitt at det er slimproppen, jeg. Ikke hatt utflod ellers i svangerskapet.

(Jakter også på fødselstegn)

Er fjerdegangsfødende, ved de andre fødslene har slimproppen kommet med de første riene i form av tykt slim men ikke direkte en "fast propp" slik som enkelte beskriver.

Skrevet

Er som ei over her skriver, jeg var ikke i tvil om at det slimproppen sist.

Så akkurat ut som gele.

Men kan jo sikkert variere veldig fra person til person.

Men nå er det jo ikke uvanlig å få litt rosa utflod etter at man har blitt undersøkt når man er gravid da.

Slimhinnene er jo så følsomme nå, så det kan være bare en reaksjon etter undersøkelsen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...