Gå til innhold

Er så bekymret....trenger å sutre litt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er mest for å sutre litt. Men er det noen som vil skrive noe så må dere gjerne gjøre det.

Jeg føler meg ikke gravid,føler at alle rundt meg skravler om symptomer,mage,lyster og bevegelser.

Å noen av er kortere på vei enn det jeg er!

Jeg er 15+3 i dag. Jeg trur og syns jeg kjente en boble lignende følelse for en nesten 3 uker siden. Men thats it!

Hodepine har jeg da,den er kommet tilbake for fult. Gjerne på kveldstid og slutten av arbeidsdagen. Brystvortene verker som et uvær når jeg fryser.

Og når det kommer til mage så vet jeg ikke,har da litt mage fra før av,så vanskelig å vite.

Blir sliten i korsryggen iløpet av arbeidsdagen oxo.

Jeg vet at jeg sikkert høres sutrette ut,måtte bare få ut disse følelsene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magen kommer den skal du se :-) Med min første måtte jeg vente til rundt uke 18-19 før den kom, gjett om jeg var utålmodig da!? ;-) Er heller ikke vanlig å kjenne liv så tidlig, spesielt ikke med første, men vi som kjenner liv tidlig snakker vel gjerne mer om det enn andre.

Skrevet

Jeg skjønner hvor du kommer fra... Jeg gikk også gjennom en periode der jeg hadde en del kjipe symptomer, men ingen av de "kjekke" som gjorde at jeg følte meg gravid. Det vil med andre ord si at jeg BARE følte meg dritt... Det kan godt stemme at det var rundt uke 15!

Du får bare ta litt ekstra vare på deg selv, og kose deg litt ekstra disse ukene. Godta at ting ikke går helt slik du hadde tenkt, og at du ikke får gjort alt du hadde planlagt.

Det blir nok bedre skal du se. Spesielt når mage kommer på plass, og du begynner å kjenne liv. Ikke lenge til nå!! Jeg kjente antydning i uke 16 og et ordentlig spark i uke 17. Nå danser prinsessen rundt der nede hele tiden, og lager et ordentlig liv :o)

Og du... Det er lov å klage litt :o)

Skrevet

Jeg blir bare så utrolig frustrert! Skjønnet at ting tar tid altså! Men kjipt at symptomene liksom blir litt borte. Hjalp heller ikke på humøret når jeg var hos jordmor i uke 14 og hun ikke fant hjertelyd. Hun sa jo først da at det ikke var spesielt vanlig å høre den så tidlig,og at jeg ikke måtte bli stresset hvis hun ikke fant den.

Men det hjelper at noen av dere har vært igjennom det samme:)

Ville dere ha vært bekymret hadde dere vært meg?

Skrevet

Du har vel egentlig ingen grunn til å være bekymret... Men jeg skjønner at du er litt frustrert. Akkurat der du er nå, er du liksom i Ingen-manns-land. Det begynner å komme litt plager, men det er liksom ikke graviditetsplager - det føles mer som å være syk og slapp.

Så ikke er du som før, og ikke føles det helt som om du er gravid ennå.

Men det blir bedre!! Jeg fant heller ikke hjertelyd i uke 14. Snille legen ga meg en ekstra time 22 des, slik at jeg skulle få lov å feire jul og ha hørt det. Da var vi i uke 16.

Nå har jeg hørt den flere ganger, har sett henne på ultralyd og hun turner rundt som bare det der nede :o) I tillegg begynner magen å strutte, så når jeg nå blir trøtt og trist og lei, så har jeg en helt annen følelse av hvorfor jeg har det slik.

Selv om jeg fremdeles ikke helt kan forstå det, men tar små skritt om gangen :o)

Skrevet

Nå er jeg gla,nervøs,jeg gleder meg,jeg gruer meg...en herlig liten blanding!

Ringte en god god venn av familien nå nettop,han jobber på en privat klinikk i oslo. Og han ville gi meg en ultralyd som "gave" nå på fredag!

Usj,vet ikke om jeg gleder eller gruer meg mest jeg.....

Skrevet

Hei! Bare vær glad du slipper kvalmen... når jeg var like langt på vei som deg så gjorde jeg ikke annet enn å spy.. Over alt!! I bilen, på jobb, i sengen , over gulvet.. tro meg, det er ingen drømmesituasjon..

Jeg syntes også det tok kjempelang tid før magen kom, og før sparkene kom. Men ta det med ro, de KOMMER! :) I uke 20 begynte det å bli veldig livlig hos meg. Hold ut bare litt til, så kommer følelsen ;) Jeg er i uke 23 nå og det er full rulle i magen morgen til kveld.

Brystvortene mine verker også vannvittig når jeg fryser, kjenner meg veldig igjen.

jeg vet at du sikkert gleder deg ihjel til det skal bli mer synlig, og til babyen vil sparke ifra seg. Men tro meg, det kommer! :) Lykke til. Klem

Skrevet

he he, skjønner hva du mener! Skulle inn på en tidlig ultralyd på lille julaften, og da satt jeg og gruet meg, mens gubben gledet seg! Tror vi jenter greier å grue oss mer for det som kan gå galt..

Fikk høre hjertelyden igår, 16+2, men bare en kort stund før småtten stakk av! he he

Men fikk ihvertfall talt for mange hjerteslag da før den forsvant. Hadde vel ikke vært like lett om h#n hadde gjemt seg i utgangspunktet.

Skrevet

For en god venn å ha! Ble veldig glad på dine vegne nå!!

Kos deg med alle følelsene som dukker opp. Som jordmor påpekte til meg; Det er den måten du knytter deg til barnet på...

La oss få høre hvordan det går på fredag da :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...