Gå til innhold

3 uker gammel, 7 timer uten mat om natta... HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla vår er tre uker nå, og sover som en stein natta over... Har prøvd å vekke henne og tilby brystet, men neejda, hun vrir seg unna og vil ikke ha! Hun legger fint på seg, og er blid og fornøyd om dagen! Natta bruker hun til å sove, noe som er heeeeelt fantastisk! Er jo ren luksus å ha en så fantastisk baby, men nå er jeg redd for å miste melka! Hun spiser jo ikke etter midnat og før i 6-halv 7 tiden, og selv om puppen er helt sprengt når vi står opp, så føler jeg det blir lite melk utover dagen. Vil jo så gjerne amme lengst mulig... Får til å pumpe om dagen, men på natta så vil det seg ikke! Noen med råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Råd nummer en: Ikke stress med dette! :)

Sønnen min er tre uker nå, han også. Helt fra vi kom hjem fra sykehuset har han (med få unntak) sovet natta gjennom. Det går som regel seks timer mellom kveldsmaten og første skvett på morgenen. Har gått åtte timer også. Jeg vekker ham _ikke_ for å gi ham mat om natta, og jeg pumper ikke. Foreløpig ser dette ut til å gå finfint, så jeg håper han fortsetter å sove godt! :) (Og etter hvert må han gjerne ta natta litt før halv ett...hehe...men jeg må vel bare vente til han finner ut det selv.)

Skrevet

Signerer henne over, ikke stress med dette. Det er ikke uvanlig og du mister ikke melken selv om du ikke ammer om natten. Mine to yngste var på samme måten og det er bare en velsignelse at de har sovet hele natten fra de var født. Ikke bruk timene til bekymring, legg deg og få de gode timene med søvn så våkner barnet ditt når han er sulten.

Om du føler du har mye mat på morgenen, sånn at det sprenger, kan det være greit å pumpe ut litt før du ammer. Om det er et problem altså. I perioder føles det som man har for lite mat, men det er som regel forbigående. Det kan være økedøgn, da må man amme litt oftere slik at produksjonen øker i takt med at babyen vokser og trenger mer mat. Det er ikke lenge før dette ikke er no problem lenger...minsten her er nå 3 mnd og har siden han var ca 7-8uker sovet natta gjennom fra ca 20 til 8, som regel uten mat...han vokser og blir stor og sterk for det;)

Skrevet

Henger meg på de over her; ikke stress, bare nyt det:)

Lille snupp sov hele natten helt fra første døgn, og jeg har hele tiden hatt nok melk. Noen dager har det kanskje virket litt lite på kveldstid, men det var nok bare økedøgn tor jeg. Kos deg med nattesøvnen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...