gordingoingslim Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Kan jeg selv sende søknad/ mail til ullevaal sykehus ang fødeplass? Og er det noen som vet email adressen dems?
♥Cherrypie♥ Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Er det ikke sånn at når legen sender inn melding om at du skal på UL (til det sykehuset du ønsker)-så har du automatisk søkt om fødeplass på det stedet? Hvis du allerede har vært på UL på ett annet sykehus så har du også sikkert allerede fått fødeplass der, men er sikkert fullt mulig å bytte men jeg trooor det må gjennom fastlegen/jm..er ikke helt sikker! For å korte ned prosessen ville jeg tatt en tlf til det sykehuset du ønsker å føde på.. Lykke til da! Er uansett ditt valg hvor du vil føde hen!-Så lenge det er nok plass!
gordingoingslim Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2009 Ok. Takk for svar. Har fått plass på Bærum sykehus, men syns det egentlig blir litt for langt for oss. Ullevaal er vel det nærmeste. Skal ikke på kontroll igjen før i slutten feb. tenkte derfor jeg skulle søke selv så jeg slipper å vente så lenge. For vel ta en tlf til dem å høre da.
3b@rnsmor-30* Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 tror ikke du kan søke på egenhånd. mener det er fastlegen/jordmor du går til som søker om sånt. har du ikke snakket med legen din om det før h*n søkte plass for deg? ville nok tatt en telefon til legen og bedt om å endre den søknaden jeg. her i byen min er det ikke noe å velge i forsåvidt..... alle andre alternativ er for langt unna for meg...
lillebøllaspringmadrass Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Jeg har bare født på ABC på ullevåll, og der søker man selv.. eller kan gjøre det. Jeg har søkt plass der så fort jeg har visst jeg har vært gravid, og har fått plass. Har bare sendt et brev med ønske mitt rett og slett:)
blebla Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 ja du kan søke selv. Jeg fikk beskje av legen min at han skulle skrive søknadspapirerene ved neste kontroll en måned frem i tid, da jeg var hos han på kontroll helt i begynnelsen av svangerskapet. Det var i god tid mente han. Jeg syntes det virket så sent, og flere av vennenen mine sa at jeg måtte bare søke så fort som mulig, da sendte jeg inn søknad selv etter to uker, altså to og en halv uke før jeg skulle til kontroll hos legen min igjen og han skulle skrive søknad. Fikk da raskt svar tilbake fra rikshospitalet som jeg ønska å være på at de desverre var helt fullbooka. Så det lønner seg å søke selv tidlig. Jeg søkte i uke 12 tror jeg det var. sjekk ut nettsidene til der du vil være, der står det sikkert info om hvor du kan sende brev eller mail.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå