Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 3. gangs og skal liksom vite litt om dette, men jeg kan ikke huske at jeg var så plaget med kynnere forrige gang. Det gjør ikke vondt, men føler magen er blåst opp maks - nær sprekkpunktet.

De varer lenge - 20-30 minutter. Andre som har det slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei.....

Jeg er også 3.gangs, men kan ikke huske det har vært sånn.

Men de sier det er normalt og ha mer kynnere jo flere gang du har vært gravid.

Min mage blir utrolig hard men varer kun i et par minutter om gangen..men hender jeg får mange kynnere på "rappen" og de er ikke noe gode...:(

Hvordan er det når man er plaget med mye kynnere?

Skal man ta det mer rolig? Kan det starte fødselen?

Jeg er uke 29 + 3.

Skrevet

Jeg har hatt ganske mye kynnere siden ca uke 17. Er 31+6 i dag. Det virker ikke som om verken lege eller jordmor har vært særlig bekymret så lenge de ikke kommer i regelmessige tak eller gjør veldig vondt. Men at de varer så lenge som du beskriver Frua har jeg ikke vært borti. Kanskje du bare kan ta en telefon til legen å høre... Jeg spurte jordmor sist om jeg burde redusere tempoet i hverdagen siden jeg hadde så mye kynnere. Om jeg skulle slutte å løpe etter bussen og slikt. Mine kynnere blir ofte fremprovosert ved aktivitet. Men jordmor mente det ikke var noen grunn til å legge seg ned bare av den grunn så lenge det ikke gjorde vondt og de ga seg igjen etterpå. Så skal det sies at nå har bekkenet mitt gitt klar beskjed om at jeg ikke kan drive og løpe til alt jeg skal rekke hele tiden. (Så nå er jeg konstant forsinket.) Merker godt at jeg har mindre kynnere når jeg har senket tempoet. Men de kommer innimellom likevel. Har ikke sjekket tiden så nøye. Men magen er sjelden stram mer enn 5 min. vil jeg annslå. Selve "taket" eller opptrappingen til kynneren varer kortere.

Dette var jo ikke akkurat noen fasit. Men det er i alle fall slik det har vært for meg og de beskjedene jeg har fått. Jeg er førstegangs, så har ikke noen tidligere svangerskap å sammenlikne med. Har fått kommentarer fra venninner om de synes jeg begynnte tidlig med kynnere, men her inne virker det som om det er veldig forskjellig. så det har ikke bekymret meg så mye. I starten hadde jeg litt følelse av nedpress. Men det har gitt seg nå.

Skrevet

Jeg har også vært sterkt plaget med kynnere siden uke 17. Noen ganger er de like vonde som de første riene under forrige fødsel, og det kommer ofte og varer i timesvis. Ble så plagsomt at jeg ble halvt sykemeldt i uke 26. Men verken lege eller jordmor sier det kan starte fødselen. Jeg må bare huske at forskjellen på rier og kynnere er at rier varer lenger og lenger og blir vondere og vondere.

Skrevet

Jeg ringte legen i dag. Hun hadde ikke hørt om kynnere som varer så lenge, så hun mente det kunne være noe annet, muskulært eller bekkenet som trigger noe. Jeg er like plaget av kynnere om jeg sitter helt i ro som om jeg løper rundt.

Skal bare følge med og ringe legevakten om jeg blir bekymret. Så lenge det ikke gjør vondt, så er jeg ikke bekymret. Det er bare plagsomt å føles så sprengt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...