MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Av folk som troooor de vet alt om alting og alle. Helt utrolig..hvor har folk ydmykheten sin henn da? Jeg har en venninne med tre barn som trur hun kan absolutt alt og at alt er det samme for alle...jeg blir ganske provosert når hun setter igang. Er mulig hennes måte å vise at hun bryr seg på og slikt men...jeg blir bare sint.Å sitte å påstå at jeg ikke har peiling bare fordi jeg er førstegangs--grr..snakke om å være høy i hatten...Du må ditt og du må datt og du må huske på ditt og datt...rakker ned på leiligheten min og slikt..sier at jeg ikke kan bo her når jeg får et barn...jeg tjener ikke all verden men dt er abolutt ikke noe galt med plassen jeg bor..holder det rent og ryddig og jeg har to kaniner..ja...men jeg steller og holder det rent for dem og. Hun sier jeg må kvitte me med dem fordi dete r farlig å ha husdyr når man får baby el er gravid...ærlig talt..har snakka med legen min om det og så lenge man er hygienisk har det ikkenoe med saken å gjøre..hvorfor skal folk sitte der på sinhøye hest å påstå ting bare fordi de har erfringer med andre som kanskje ikke har kalrt d like bra? Er liksom akkurat som om at jeg ikke skulle kunne greie meg liksom hvis jeg ikke har rompa full av penger og fancy leilighet på øvre sinsaker og en mann som går rundt å gjør alt for meg...nej ærlig talt. man dømmer ikke boka etter coveret heller. Phuh...var greit å få litt utløp her ja gitt...hormonene raser!
MrsMilla Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Enig med deg der! Ei venninne av meg var sjokkert fordi vi ikke har ordnet eget barnerom til nykomlingen! Herregud, man er ikke automatisk gode foreldre fordi man har ordnet "alt" slik det "skal" gjøres! Barnet trenger ei barneseng, hvor denne skal stå har andre ingenting med! Nå har vi forresten det vi trenger og grei økonomi - ser ikke at man trenger flytte inn svært hus for å få barn - feil fokus det. Husdyr er da bare koselig for barnet ditt! Med mindre dere har allergi....hehe Du bor forresten der du synes det passer seg selv - utrolig frekt av henne å si at det ikke passer seg! Ta litt igjen, nevn kravstore foreldre som lever gjennom barna sine og ikke får med hva barna egentlig gjør... Vi hadde absolutt ingenting da vi fikk barn for første gang - levde litt på luft og kjærlighet - dette kommer etterhvert, alt trenger ikke å være på plass med èn gang!
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2009 Jøssenavn...sjokkert over at dere ikke hadde ordnet barnerom...altså...det må du ikke bry deg om...det er faktisk flere som velger å ike ha babyen på eget rom..jeg kommer til å ha han på mitt eget rom. Dette er akkurat det jeg snakkeer om...åh,at folk kan bli sjokka over ting bare fordi man ikke kommer til å gjøre ting akkurat som dem...likosm som om at de sier at da blir jeg og pappaen dårlige foreldre fordi vi ikke gjør det som alle sier er best.Helt utrolig...så når det er venninner da ,føler jeg liksom at hun ser ned på meg...utrolig irriterende. Jah,hehe...ingen som har allergi for kaninene per idag men selfølgelig ,hvis det viser seg at lillegutt ikke tåler de må jeg jo kvitte med med dem...men hu venninnami sa likosm med en gang jeg ble gravid...kvitt deg med dyrene...det er farlig for fosteret....faktisk er det bare katter med toksma..et eller annet i pelsen som gjør at man bør kvitte seg med dyret...dette gjelder ikke dyr som har levd inne hele livet. Jeg e rlitt sånn at jeg blir fort paff av ting folk sier..så når hu kommer med slike ting vet jeg ikke hva jeg skal si:P Selv om jeg jenner inni megat jeg blir sint og vil skrike tilbake eller noe:P Men jeg har sagt ifra da...men det biter ikke på dama...det er likosm dette hu mener! Men herregud,..er ingenting galt med meg og plassenjeg bor eller dyrene mine og noe som helst...er ikke verdens rikeste selfølgelig..men har så vi skal klare oss og vel så det. Men det er ikke alle som gjør ting likt...men alle tenker som regel på barnets beste da! nej er enig med deg i at alt trenger ikke å være på plass med en gang. Kan da gjøre ting etterhvert..jeg er ung...når man er 23 har man ikke nødvendigvis ordnet alt som d et skal være med hus og bil og super økonomi osv...det må isåfall bygges opp etterhvert. Men har ingen tvil om at jeg vil bli en god forelder...er bare utrolig irriterende å ha slike folk rundt eg som baree komer med pekepinnen og maser og kjater og rakker ned på deg og ditt. Fint at det er noe som forstår seg på meg da og har vært der selv:)
Moggi Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Skjønner deg godt jeg. Som førstegangs merker jeg "erfarne" mødre skal fortelle meg hva som er best for barnet før det er kommet, hva jeg må gjøre og hva jeg ikke skal gjøre. Er vel bare for å være greie, og vise hva dem vet eller være til noe hjelp, men kan ikke la være å irritere meg over at dem kan tro at jeg virkelig er så uviten.... Og det egentlig er dem som er det noen ganger.... Man MÅ ikke kvitte seg ned husdyret når man er blitt gravid... Man MÅ ikke herde brystvortene.. Man MÅ ikke kjøpe alt nytt i fare for smitte fra tidligere barn... Man MÅ ikke ha eget barnerom med en gang....Eller et stort hus....Eller en mill i banken (selv om det hadde vært fint:))) Man opplever også graviditeten forskjellig... Ikke alle som har skjønt det heller visst.... Var visst rart at jeg kjøpte gravidbukse relativt tidlig, da jeg var så øm i magen og ikke orket no som strammet. Noen kan visst bruke sine vanlige dongeribukser fram til 6 måned, så fint for dem da:) Oiii..var godt å få ut ja
Lilli med småtrolla Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 Åh, så godt å høre at det ikke er bare jeg som reagerer på dette. jeg har også veninner (spesiellt en) som alltid vet bedre, MÅ rette på alt jeg sier, kommenterer det jeg kjøper "visste du ikke det?"... Hadde kjøpt kjempefine babyklær da jeg og min mor var på shopping i lag. Da jeg skulle vise dette til veninnen min var det ikke akkurat skryt å få.. "Åh, sånne bodyer er såå uprakitske, då må ikke kjøpe sånne.. Ikke kjøp det som er fint, nå er det på tide å tenke praktisk "LILLE VENN".... Hun er riktig nok noen år eldre enn meg, har to barn og vet derfor ALT bedre enn meg... Babydynen var jo ALT for stor... Og babyer bruker ikke pute.. Skulle barnet virkelig sove inne hos oss? Det var jo IKKE bra... HUND?? Den ville hun ha omplassert, det er ikke trygt i sammen med e lite spebarn... JEG BLI GAL! Det er slik du sier "Kjukkebolla", Hvor er ydmykheten hen? Må man si alt man tenker?? Kan jeg ikke får finne ut av ting selv??.... Grrr...
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. februar 2009 Jaaaa!Så godt å vite at d er flere som er enige! Jeg har likosm lurt litt også...når man sitter der på sin høye hest og har to-tre barn fra før...og likosm ser seg selv som ekspert...hva gjorde de første gangen da? Var ikke eksperter da uansett...de har også måttet finne ut av ting selv..så la nå oss andre få lov til det samme...for uansett så er et ingen som gjør alt likt! Ydmykheten til enkelte er så bortglemt at det er skummelt...greit nok at man prøver å hjelpe en venninne..men d er forskjell på hjelp og råd og komme med bemeninger om hva som er det "rette"...si hva man mener er fint..men man kan bare ikke si ALT man mener hele tiden...da ville jeg fått meg en på tryne nå og da ivertfall;P Jeg kjøpte også babyklær like etter ul da vi fant ut at det ble gutt..o da var det liksom feil alt jeg kjøpte..feil str og...jadda..spurte meg tilråds på butikken jegd a..synes d så helt greit ut...ingen vte akkurat hvor store de blir...og praktisk er d alle klær vil jeg tro,..og selfølgelig vil vi kjøpe det vi syneser fint go søtt...er jo halve moroa...det virker nesten som enkelte er sjalue asså...jeg presterte jo buse ut med et også herom dagen..."si meg,er du sjalu? er det derfor du konstant skal rakk ned på alt jeg sier eller gjør ang babyen min??!!" Som svar fikk jeg ikke noe videre fornuftig...de blir jo sure da seff...si sine meninger ..det skal de....men høre dem tilbake..nej det tåles ikke...maken til oppførsel:P
såpebobledama Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Enig der. Har fått kjeft jeg og,forat babyen skal sove på vårt rom.
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2009 Jeg trudde faktisk det var mer vanlig at babyen sov på foreldrenes rom til h*n ikke var"baby" mer ivertfall...man kan dessuten se til babyen mer da,for de mødrene som er helt hysteriske når d gjelder kybbedød---jeg kommer til å sjekke på han sinnsykt mye i løpet av en natt for å se at han puster feks. Nej dette er latterlig at folk skal sperre opp øynene for en slik ting go komme med pekefingeren..herlighet,alle er forskjellige med sine forskjellige løsninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå