Gå til innhold

Bekymret:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i uke 28 og de siste dagene kjenner jeg lite bevegelse i magen. Innbiller meg at jeg kjente mer for noen uker siden og da mest på kveldene. Morkaka ligger som en pute foran så den demper nok litt men synes det er rart at jeg kjente mer tidligere.

Lurer på hvor mye er det vanlig i løpet av dagen å kjenne liv- hvordan er det med dere???

Har jeg noen grunn til bekymring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge du kjenner liv vær dag skal det ikke være grunn til bekymring, men er du veldig usikker kan du jo ringe jordmoren / sykehuset og høre.. :)

alt er sikkert bra med den lille :) lykke til

Skrevet

Var hos jordmor og hørte hjerte banke og je jeg kjenner bevegelse daglig men som sagt mindre enn tidligere.

Lett å bekymre seg for mye når man går gravid:)

Skrevet

kanskje babyen har snudd seg og sparker innover? Er du veldig bekymret så ring til føden:) Har en venninne som gjorde det og hun fikk ultralyd med engang som viste at barnet hadde bare snudd seg med hodet ned.

Skrevet

Hm.. det kan være noe i det du sier, for når jeg noen ganger kjenner spark så kjennes det akkurat som om hun sparker på en måte inn i magen(hvis dere skjønner hva jeg mener).Får avente noen dager...

Skrevet

det er ingen skam å stikke innom legen, eller ringe sykehus . Var innom i slutten av svangerskapet på begge mine, da jeg syns jeg kjente lite liv. Og fikk sjekket at alt var ok. Følte meg betrygget etterpå og da er det mye bedre å være til. Har ikke hatt dager med lite liv nå, da den jeg har i magen virker hyper stort sett hele tiden. Er i uke 32 nå. Har en venninne som i slutten av sitt svangerskap merket veldig lite liv, hun dro og fikk sjekket , morkaken hadde sviktet og de klarte akkurat å få tatt ett hastekeisersnitt og reddet barnet. Noen timer til kunne vært kritisk. Så det er jo viktig å være obs på uten at man blir hysterisk. Bedre føre var ....

Skrevet

Heisann,

Jeg hadde akkurat samme problemet. Kjente mindre og mindre liv, og svakere de gangene jeg kjente. Kjente liv hver dag, men mer, hva skal jeg si, diffuse spark. Ble kjempebekymret etterhvert og ringte føden. Fikk komme inn til sparketest og ul, og der viste det seg at Lille bare hadde snudd seg. Så nå ligger h*n med rumpen på blæren min, ryggen vendt oppover og hodet opp mot ribbeina. Så alle spark går innover mot ryggen min, og det var derfor jeg nesten ikke kjente noen ting.

Men ring til føden om du er bekymret. Jeg følte meg som et nytt og bedre menneske etter å ha vært der inne. Ikke noe kjekt å lure på om alt er bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...