Gå til innhold

Stinker krydder hele huset! aaarrrg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i et to etasjes hus, der vi bor i 1. etasje. I leiligheten over oss bor det noen "utlendinger" og hver eneste gang de lager mat stinker det i hele leiligheten vår også. Sånn skikkelig krydderlukt! Kan jo ikke gå opp til dem og be de slutte og lage sånn mat, er jo sånn mat som de er vant til..... Lukten plager meg skikkelig liksom, blir ofte kvalm nr lukta kommer..

Noen som har noe forslag til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bor vel ikke tilfeldigvis i Tr.heim? Sliter med samme problem :-) Trodde bare vi var konservative her, men lager mat med krydder selv, men uten at det stinker... Synes uansett at man skal ta hensyn til andre når man bor i flerbolighus. Dette bør gjelde utlendinger også...

Matlukt, røyklukt, klesvask om natt, musikk sent på kveld etc...

Skrevet

Gjør de oppmersom på problemet og be de bruke ventilasjonsanlegg/vifte over stekovnen, samt lufte ut med et evt. kjøkkenvindu...

Skrevet

JA, hadde jeg turt å gi beskjed så skulle jeg gjort det, men jeg har de allerede på nakken. For de bruker å vaske klær ganske sent på kvelden, og det var greit nok det, helt til det begynte med det kl 1 på natten. Da gikk jeg opp å spurte ho dama om de ikke kunne vaske klær litt tidliger...joda, va greitt nok det! Et par timer senere hadde hun tydligvis fortalt det til mannen og han kom ned og kjefta meg huden full, for han mente at det kunne gjøre akkuratt som de ville, for det sto ikke noe i kontrakten om at de ikke kunne gjøre det! Herregud skulle da være mulig og ta litt hansyn sa jeg bare da. Så nå tørr jeg rett og slett ikke og si noe mer. Jeg vet også at det har vært og stjelt ved av oss, er bare vi som bor i huset som har nøkkelen ned i kjelleren der veden ligger, og etter at jeg hadde vært borte en helg så var det plutselig forsvunnet mye ved...:( Føler meg helt fortvilet....kan ikke si noe til huseieren heller, for jeg kan jo ikke bevise noe...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...