En blå å en rød:) Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Er for tiden i utlandet, kommer meg ikke hjem foer om en og en halv mnd (og da til legen min) Har akkurat oppdaget at jeg er gravid. Aner ikke hvor langt paa vei jeg er, da jeg har hatt mensen hele tiden. eller ihvertfall en bloedning.. Etter orgasme kjenner jeg livmoren min, aa da er den ca 2-3 cm nedenfor navlen min. Noen som vet saann ca hvor mange uker dette tilsvarer? Har ei jente på snart 5 fra foer.
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Livmoren kommer som regel opp fra bekkenet rundt uke 12, så siden den nå er litt over kanskje 13 eller 14 uker?? Har du hatt noen symptomer/plager, så kan du jo regne litt tilbake når de begynte? Kan du ikke ta en privat ultralyd der du befinner deg? Gratulerer med spire forresten!!:-)
En blå å en rød:) Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2009 Kjenner livmoren godt over symfysen 8-9 cm. Kjenner litt bekkenplager, ellers ingenting. Har faatt mage, aa livmoren er like under navlen...Klarer ikke aa finne ut hvor langt jeg er paa vei. Synes ogsaa jeg kjenner spark...? Eller ihvertfall noe som ligner. Har ikke den gamle svangerskapsboken min her, men vet at det er en bestemt uke livmoren naar navlen, men husker ikke naar? Takk for svar Emilia!
3b@rnsmor-30* Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 jeg henger meg på Alva jeg. jeg er 18+2 og tror livmoren går til navelen.
En blå å en rød:) Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2009 takk for svar! Er dere andregangs ogsaa? Kan det vaere at jeg er mindre paa vei pga at det er andre gangen jeg gaar gravid? Jeg husker ikke hvordan det var sist gang jeg gikk svanger, er jo maange aar siden. hi hi.. Var ikke akkurat planlagt, men vi gleder oss masse alle mann. bare litt frustrerende aa ikke vite hvor langt paa vei man er.. Spesielt naar vi ikke kommer tilbake til Norge foer i begynnelsen av Mars. Da vil jeg vaere over 20 uker kanskje? Spennende blir det ihvertfall!
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Jeg er fjerdegangs. Har alltid vært llitt ekstra stor jeg, så på meg har livmortoppen nådd navlen rundt uke 19-20 med de andre, men da har jeg vært noen ca større enn snittet. Derfor vil jeg tro 16-17-18 uker på deg nå dersom du er normalt stor. Du kan forresten måle selv. Dersom du er f.eks 18 uker på vei, skal du kunne måle ca 16 cm fra symfysen(skambenet) og til toppen av livmoren din. Mål da, så kan vi fort finne ut av det :-)
3b@rnsmor-30* Skrevet 3. februar 2009 #9 Skrevet 3. februar 2009 jeg er 3.gangs. og husker heller ikke hvordan det var med de to andre.. de er jo tross alt 4 år og 5,5 år nå.. så er jo en evighet siden.... hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå