twingirls;) Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Hallo.. Tvillingene mine er 4 mnd gamle. Heldigvis sover de mer nå enn før, spesielt på kvelden!! Om dagen sover de av og på. Tv1 kan sove 8 timer i strekk på natten, mens tv2 våkner nesten hver 4.time for å få mat. Så vidt jeg vet utvikler begge seg bra og legger på seg som normalt. Men er 8 timer i strekk for mye? Jeg syns det er bare himmelsk å sove 8 timer i strekk men bør jeg vekke og mate tv1 også når tv2 ber om mat?? Er litt redd for at tv1 ikke spiser ordentlig.. Noen som har erfaringer med dette..?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Mine to er 4.5 mnd. Her kan jenta fint sove så og sei heile natta, mens gutten ofte våkner tidligere og vil ha mat. I dag fekk han f.eks kl 5.30, ho sov videre til kl var nærmere 8. Då fekk dei mat rundt kl 19 før dei sovna på kvelden. Eg har fått beskjed fra HS om at vi kan begynne å venne dei til at natt er natt, så våkner dei på natta så gir vi først smokk for å sjå om dei sovner igjen. Viss dei ikkje gjer det, nåke som skjer svært sjelden, så får dei mat! Men no har vi også begynt med grøt, i tillegg får dei smake litt fruktmos og middagsmos. Dette gjer vi fordi dei får mme og HS sa det var greit Så mine får i alle fall mat nok! Så om dei sover litt lengre på natta så synes eg det er supert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå