Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Jeg kommer til å være sykemeldt en kort periode etter endt permisjon. Nå har ei venninne spurt om ikke vi skal ta oss en tur med Color Fantasy og slappe av og kose oss. Vi har begge hatt et tungt år og tenkte vi skulle pampre oss litt med spa og basseng på båten. Det er ikke snakk om helgetur eller fylletur. Men så kom jeg til tenke på at man ikke skal oppholde seg i utlandet om man er sykem. Er det noe problem i forhold til en 2 dagers tur med båten? Og før noen lurer på det så kommer barna våre til å ha det flott med pappene sine i to dager :-)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Du kan få legen din til å lage et skriv på at du bør\kan ta turen. Sånn i tilfelle NAV skulle finne det ut, de kan i verstefall trekke deg for sykepenger for tiden du er borte. Kommer jo ann på hvorfor du er sykemeldt. Snakk med doktormannen du God tur
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Takk for tipset. Det skal jeg gjøre. Det skulle ikke være noe i veien for at jeg skulle kunne ta den turen. Vil bare gjøre meg godt.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Kommer an på når du jobber det. Jeg har alltid fri helgene, og fikk da beskjed om at det var bare å dra, for nav har da ingenting med hva jeg gjør i helga, får jo ikke sykepenger for de dagene.. (jeg var i kiel ifjor under sykemelding)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Jeg var sykemeldt i 8 mnd en periode, men var i utlandet i 3 mnd på denne tiden. Gikk på skole hvor jeg hadde aktiv sykemelding, men møtte alltid opp, men klarte ikke jobbe ved siden av. Fikk aldri beskjed om at jeg måtte ha tillattelse til å forlate landet. Dette er nå 5 år siden. Hmmmm
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 Du må ha tillatelse fra NAV. Du kan enten si ifra at du skal dit og mister sykepengene for de dagene. Eller så må du få legen til å skrive en erklæring som går på at det er bra for helsen din å reise dit, spørs jo hva som feiler deg og om du får med legen på det da....
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 http://www.nav.no/1073750108.cms Sykepenger eller rehabiliteringspenger kan som hovedregel ikke utbetales under opphold i utlandet. Du må søke NAV lokalt dersom du skal på kortere utenlandsopphold (for eksempel ferie) mens du mottar sykepenger eller rehabiliteringspenger. Her vil det bli vurdert om reisen kan påvirke helsetilstanden, og om nødvendig oppfølging og aktivitet blir ivaretatt. ----------- Anbefaler en kjapp tur på Nav og be om lov, så slipper du trøbbel hvis ei bitchy naboludder plutselig skulle finne på å anmelde deg for trygdesvindel i sjalusi og misunnelse over at du har en lekker tur på gang. ----------- Ellers: http://www.colorline.no/pages/booking/calendar.faces?campaigncode=918ac Kampanje 918ac gir kiel-tur til kun kr. 590 pr person for opp-ned-turer...........
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Ringer nav i morgen jeg. Så alt blir formelt riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå