Frøken B ღღ Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Hvis du har lån og slikt så ville jeg brukt en bankkalkulator og sendt forespørsel til de beste bankene etter dine kriterier. Hvis du ikke har lån så er det etter mitt syn ingen som slår Skandiabanken. Har ikke noe lån selv, så jeg har ikke undersøkt hvordan de ligger an der.
Trollemor75 Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Skandia er veldig god på lån, men du må ha mye sikkerhet, de låner kun 60-80% av boligens verdi så vidt jeg husker. Ikke aktuelt for oss 1.gangskjøpere. .. Vi endte opp med en 2-delt løsning: boliglån og en av våre lønnskonti (som nedbetaling av boliglånet trekkes fra) i Sparebanken Vest, og den andre lønnskontoen, en brukskonto samt all annen sparing hos Skandia. Det som er greit med Skandia er at man kan ha så mange konti man vil, det koster ingenting. Dermed litt lettere å fordele "potten" for vår del: brukskonto, lånekassekonto, konto med buffer sparing, konto for forventet restskatt...osv. Kjempe fornøyd med løsningen. Det gjør det også fleksibelt når man vil bytte bank for boliglånet, da er det bare lånet og den ene kontoen som må flyttes. Det har vi allerede gjort en gang. Vi tar en gjennomgang av bank- og forsikringsordningen vår en gang i året.
Yarn Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Signerer denne. Her har man full kontroll, enkel å logge på. Overføring via mobil ( det er det sikkert mange som har, vet ikke. Men for meg, som "stadig vekk" tømmer brukskontoen, har det vært et must når jeg står og skal betale,vips har jeg overført penger...
3snuppeliner Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 Skandiabanken er de beste jeg har hatt. Alt ordnes enkelt på nettet og de er lave på renten hvis du skal ha boliglån=:-)
1 høne i haneflokken-født Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2009 Hi her Vi har skandiabanken til lønnskontoene våre og Fokus bank til lånet kanskje vi bare skulle holde oss til skandiabanken likevel......
gutta00,05&09 Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 hei. eg har en lokal bank og den er eg veldig fornøyd med. Det som er en fordel der er at man kjenner de som jobber der;) vet ikke kor du bor, men om du har lokalbank der kan du sjekke hva betingelser de har og sånn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå