Gå til innhold

Dere som har peiling på realfag i vgs - se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det og ha fysikk? Er det ekstremt vanskelig? Hvor mye krever det? Og hva må du ha interesse for for å velge biologi? Hvordan er forutsetningene for å lykkes i kjemi, biologi og fysikk dersom man har 5 i R-matte fra VG1 og 6 i naturfag fra VG2?

Er min rådville kusine som trenger hjelp, har visst vært dårlig informering på skolen og hun fikk visstnok lite ut av rådgivningstimen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fysikken i vgs er arbeidskrevende, men absolutt overkommelig.

Biologi var mitt absolutte yndlingsfag! I vgs lærer du om økologi, biologisk systematikk, plante- og dyrefysiologi, bioteknologi, genetikk og genteknologi, enkel biokjemi, evolusjon, miljø.. Praktisk feltarbeid ute i naturen og laboratorieoppgaver er også en del av pensum. Blant annet skal hver elev lage sin egen objektssamling, av dyr og planter, og det husker jeg at jeg brukte mye av sommerferien min (mellom andre og tredjeklasse) på:)

Kjemien var mitt yndlingsfag nummer to, og kunnskapene herfra hjalp meg til å forstå enda mer av biologien.

Med såpass gode realfagskarakterer i bunnen så tror jeg kusinen din har gode forutsetninger for å lykkes!

Jeg har studert realfag også etter videregående, så jeg må innrømme at jeg ikke lenger helt husker når jeg lærte hva, eller hvor mye jeg egentlig kunne av de forskjellige fagene da jeg var ferdig på vgs:) Det glir litt inn i hverandre, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...