Gå til innhold

kan ikke gravide drikke te??!

CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

en venninne av meg påstod dette. hun kunne ikke si hvor hun hadde dette fra, og jeg har aldri hørt noe om det. hun mente ikke pga koffein heller, det var visst ikke "bra" når man var gravid bare. noen som vet om dette stemmer?

jeg har nemlig litt te dilla for tiden og har i perioder drukket iallefall en kopp om dagen. trodde det var samme "regler" som med kaffe jeg, men kunne i følge henne ikke drikke grønn te heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker også te :) Noen spesielle urte-teer skal gravide holde seg unna, men vanlige som svart,rød,grønn,hvit te mener jeg går fint vertfall. Sånn max 3 kopper til dagen kansje.. Å teer som virker rensende bør du holde deg unna. Av urter er vel jernurt noe du skal holde deg unna,viss du ikke har jernmangel da. Rene frukt teer uten koffein må jo være strålende å drikke. Blåbær gjør sånn at magen blir hard, så viss du har dårlig fordøyelse er ikke det så bra da.Har hørt at det er lurt å starte med amme-te allerede når du er gravid, for å vende fosteret til den...

Skrevet

Se på matportalen.no, der står det noe om 2 kopper om dagen tror jeg.

Skrevet

okei. drikker bare vanlig lipton te, vanlig eller grønn, så det børt da være trygt:) det med to kopper om dagen er vel med tanke på koffein, så det blir det samme som å drikke kaffe? hun mente i hvertfall at det var en annen grunn en koffein for at man ikke kunne drikke te, men tviler på at det stemmer når det står på matportalen at man kan drikke to kopper.

takker for svar:)

Skrevet

Man kan drikke 1-2 kopper kaffe.

3-4 kopper te

eller 1 liter cola pr. dag.

Te inneholder mindre koffein enn kaffe. ;)

Skrevet

synes jeg husker det sto noe om at man heldst ikke skulle drikke grønn te..

jeg er veeeeeldig glad i te myself skjønner du og sjekka opp dette...selvfølgelig tok jeg bare vare på minnene om at grønn te er ikke så bra..men husker ikke hvorfor :S

det var iallefall ikke koffein innholdet..det er vel i mer svart te det..

men det var noe med at grønn te burde man drikke lite av..

så jeg holder meg til frukt te og vanlig gul te på butikken, selv om den kansje er litt svart :P

men ikke bli redd altså..husker det sto at det er mange som velger å drikke uansett.. og at det ikke gjør noe, osv...

men var iallefall noe om grønn te som jeg husker det :)

Skrevet

googlet:) fant ut at man ikke bør drikke grønn te fordi den inneholder et stoff som kan hindre optimalt opptak av folat, og dermed "føre" til skader som skyldes folat magel. er ikke så mye grønn te jeg har drukket, og tar folat tilskudd hver dag, så bekymrer meg ikke for det, men kommer nok til å holde meg til svart te fra nå. hvertfall fram til 12 uke.

takk for svar, er jo veldig greit å vite!:)

Skrevet

ja det var det ja! vitamin B blei senka, takk :P

visste det var noe sjø..

Skrevet

grønn te er helt ufarlig:-) Kan drikke to til tre kopper vanlig te om dagen også...

Skrevet

Tror faktisk det er grønn te som har mest koffein også, ikke svart te. Så det er noe i grønn te som hemmer opptak av b-vit?? Isåfall så kan du ta det på forskjellige tidspunkt, grønn te på morning og folat på kveld :))

Skrevet

Må man på død og liv drikke akkurat grønn te da?

Jeg er sjelden, om aldri, opptatt av hva man kan og ikke kan spise og drikke - men med 300 tesorter i vanlig butikk så velger jeg ikke akkurat den sorten som ikke er å anbefale...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...