:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Driver og søker på skole til neste år. Egentlig trodde jeg ikke at jeg kunne bli Allmenlærer fordi jeg ikke har hatt nynorsk, men så kan jeg bli det siden jeg har deltatt men har vært fritatt for karakter. :-) så da vurderer jeg sterkt å ha dette som yrke nr 2 på søknaden min. men jeg lurer litt på hvordan dagene deres er? etter som jeg har forstått så jobber lærere mye når de jobber og derav mye sommerferie. men det er vel bare vanlig arbeidstid på skolen? resten kan vel gjøres hjemme? (bortsett fra konferansetimer og foreldremøter da. men det er jo ikke så ofte. 2 ganger i året pr elev?) jeg er alenemor og har lyst på en baby til... så det er litt viktig for meg at det ikke er masse kveldsjobbing. trives du? er det en jobb som det er fint å ha barn i?
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Nå er jeg ikke allmennlærer, men faglærer, jobben er dog identisk i praksis ;-) Vi har bunden arbeidstid, noe jeg tror de fleste skoler har (8.15 - 15 de fleste dager). Jeg sitter nesten alltid lenger enn dette. I perioder må jeg jobbe endel hjemme på kveldstid selv om jeg sitter ekstra på skolen og er så effektiv som jeg kan på jobb. Mye tid man tror man skal få brukt til for og etterarbeid forsvinner ut i møter, team, akutte elevsituasjoner som må håndteres der og da, må ta en ekstra time, noen som vil snakke med en osv. Så forsvinner mye tid til å lage planer i starten av året, skrive halvårsrapporter, vurderinger osv før jul/sommer og midt i er alle elevsamtalene. Vips forsvinner det enormt mye tid i den bundne tiden som man ellers ville brukt til å planlegge undervisning og rette stiler/prøver osv, og dette må gjøres på kvelden i stede. Jeg synes jobben er er flott, men ganske slitsom nå som jeg er gravid. Man gir veldig mye av seg selv, så noen ganger føler jeg at jeg har litt lite igjen når arbeidsdagen er over. Som ny føler jeg noen ganger at arbeidsmengden kan bli litt overveldene, det går i ett heeeele tiden, men det er også utrolig kjekt og givende! :-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2009 bundet arbeidstid fra 8.15 -15 funker jo fint :-) jeg kan jo sitte til 16 vær dag og jobber stort sett vær kveld med lesing nå...hm... jobbe hjemme på kvelden er liksom ikke noe problem, for jeg har jo ingen mann som "stjeler" meg på kveldstid. jeg tror også jobben er veldig inntresang og givende :-) men jeg er litt usikker på hvordan det er og forholde seg til så mange barn på en gang. men man lærer det jo sikkert etter vært :-) det fine er jo at det er skoler over alt, så da burde det være muligheter for kort reisevei etter vært
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Som trebarnsmor hadde jeg jo et lite fortrinn der alt når jeg begynte,er godt trent i å lukke ørene litt for generelt støy og konsentrere meg om en og en om gangen når det trengs :-) Synes det går helt greit jeg, stort sett blir det tid til å "se" alle i løpet av dagen. Nå er vel mine elever for store til å kalles barn, de er ungdommer på ca 15 år.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2009 hehe... jeg tror ikke det er noe lettere å forholde seg til 15 åringer en til 7 åringer... hehe.. ihvertfall var jeg mye mer vanskelig som 15 åring... hehe. jeg sette allmenlærer på søknaden så får vi se hvor jeg havner... hehe
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2009 dytter, kanskje noen flere mener noe... hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå