Gå til innhold

Okey,trenger råd jeg! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å få en lang historie til bli kort.

I begynnelsen av oktober fikk jeg blødninger (var ca 4 uker på vei) Var oxo på denne tiden jeg opprinnelig skulle hatt mensen.Ringte legevakta som ba meg ringe legen min. Gjordet dette dagen etter,han sykmeldte meg på flekken og sa at det mest sannsynlig var en truende S.A. Fikk beskjed om å belage meg på dette,og ringe hvis jeg fikk smerter. Javel tenkte jeg,får gjøre som han ber om. Etter en liten uke,med små blødninger men uten smerter så gikk det over. Tok da en test som viste "ikke gravid" Ble så klart skuffet,men var jo så tidlig på vei. I slutten av oktober hadde jeg fortsatt ikke fått mensen,brystene verket som et helvete,sinnsykt hodepine og formen var generelt dårlig. Tok da en test som viste positiv. Nå er jeg da snart 16 uker på vei. Bytte lege forresten,da jeg syns han første var elendig. Forklart hele greia til nye legen. Men det jeg da lurer på,er jeg har fått innkallelse til Ul den 03.03. Da er jeg enten 19 uker på vei 23 uker på vei. Fordi den nye legen min ikke er sikker om jeg i det hele tatt har hatt en s.a. Burde jeg ringe til sykehuset og fortelle dette,og se om de kan finne en tidliger dato til meg?

Dette ble jo mye alikevel,men håper dere skjønner hva jeg har skrevet og skal frem til :)

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at du kanskje ikke har mistet/ evt har blitt gravid igjen med en gang da!! Jeg ville nok ha ringt å snakket med dem om det.. Det blir jo først på UL du finner ut hvor langt du er på vei!! :-)

Lykke til!!

Skrevet

Så bra at du er gravid da! :)

Jeg ville ringt sykehuset og hørt om det er mulighet for tidligere UL. Hvis ikke, ville jeg tatt en ul privat (selv om det koster litt). Var i en lignende situasjon i forrige svangerskap, trodde kanskje jeg var en måned lenger på vei og at 'mensen' hadde vært en festeblødning, men legen avfeide meg tvert og mente at jeg var så langt som det stemte etter mensen. Kom på UL i uke 19 - men da var jeg altså ca 23 uker, så det viste seg da at ja, det var en festeblødning som jeg hadde mistenkt. Var helt uplanlagt, derfor var jeg så usikker på alt det her, og sjekket ikke opp noe selv heller.. resultat av det var hvertfall at det var umulig å fastslå en nøyaktig termin, fikk en dato og forholde meg til som var offisiell i forhold til permisjonsstart, men var på sykehuset hvertfall en gang i måneden på tilvekstkontroll på ultralyd, for å se at barnet vokste som det skulle. Ble jo veldig godt tatt hånd om resten av svangerskapet da, og var jo moro å se pjokken på ultralyd så mange ganger, men likevel...

Lykke til hvertfall! :)

Skrevet

Ja, det synes jeg du skal. Veldig greit bl.a. i forhold til permisjon å ha en noenlunde riktig termindato. Etter den magiske grensen for ultralyd mht termindato er det veldig vanskelig å vite noe sikkert. Jeg er nå 23 uker på vei, og ble målt til å være 29 uker på vei. Hadde jeg da ikke visst at 23 uker var rett, ville de jo nå ha gjettet at jeg skulle føde 6 uker tidligere - 1,5 måned faktisk. Men hvis du ikke helt har lyst til å mistro den nye legen din, var det jo en god ide med privat u.l.

Skrevet

Ja,trur jeg skal ringe sykehuset i morgen. Høre hva de mener. Er så kjedelig når folk spør liksom "nei jeg er enten straks 16 uker eller 19 uker på vei" Blir litt dumt liksom. Opplever oxo at sjefen på jobben virker litt tvilende oxo.

Men over til no litt annt noe... Er det vanlig med en litt "stille" periode under svangerskapet? Har ikke så ømme bryster lengere,får fortsatt vondt i brystvortene da hvis jeg fryser. Men den fryktelige hodepinen er tilbake.

Noen som opplever det samme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...