Gulosten™ Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Noen som har erfaring med kranglete sjefer, når det gjelder ferie de ukene barnehagen er stengt?? I dag fikk vi vite at hun rett og slett driter i oss som har barnehagebarn, enda vi er 4 av 20 som har det. I juli er alltid barnehagen til Soff stengt i 2 uker, i tillegg til at de sier at 3 uker av ferien skal tas om sommeren. Vi kan ikke akkurat regne med at farmor kan ha Soff på ferie i 2 hele uker... Men man har vel ingen rettigheter... Så må vel kanskje far og jeg ha 1 uke hver, og farmor ha Soff en uke :S God sommer og kos dere med "ferie"... :S Bare et lite hjertesukk fra meg... som irriterer seg over alt arbeidsgiver sier og gjør om dagen...
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Kjipt, men jeg tror ikke du kan kreve å få ferie akkurat når du vil. Hvis dere er 20 stk som skal avvikle ferie i løpet av sommeren må hun tenke på hva som er rettferdig for de andre. Skal de alltid bøye seg for de med barnehagebarn? Klart sjefen bør vise skjønn, men det er ikke alltid at det blir rettferdig for alle parter. Men noe dritt er det. Slik blir det for oss også når våre etterhvert begynner i barnehagen.
Gulosten™ Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2009 Jeg har i tillegg skjønt at jeg er fullstendig nedprioritert i år, koselig... Og jeg syns de bør komme med noe bedre enn at "vi driter i de med barnehagebarn", det er en vesentlig forskjell fra å si "vi får snakke sammen og prøve å bli enige om noe, men jeg kan desverre ikke love noe" Var egentlig mest det at hun regelrett sa "det driter jeg i" som provoserte meg denne gangen.. Hehe
meg & to små vampyrer Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Det man har krav på er vel at 3 av ferieukene legges mellom det som regnes som normal ferietid mellom mai og september. Husker ikke helt ordlyden, men er sånn "en eller annen gang på sommeren"formulering. Utover det så kan jo egentlig arbeidsgiver avveie hensynet til virksomhetens drift og de ulike medarbeidernes ferie mot hverandre som de vil... Men sjekk ferieloven da!
meg & to små vampyrer Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 sånn stod det i ferieloven: "Arbeidstaker kan kreve at hovedferie som omfatter 18 virkedager gis i hovedferieperioden 1 juni - 30 september."
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 Hun kunne nok ha ordlagt seg på helt annen måte, det der er mangel på folkeskikk. Uansett må du avvikle ferien din mellom 1. juni - 1 sept men du kan ikke fult
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 Ups, beklager det der. Noen små fingrer her som er veldig interessert i pcen... Men som jeg sa, du kan ikke kreve selv å bestemme hvilke uker. Men klart bør jo sjefen imøtekomme dine ønsker og gjøre så godt hun kan syns nå jeg.
Gulosten™ Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. februar 2009 Og skal i permisjon fra midten av august, så vi har nok ikke så veldig stort slingringsmonn her
2SmåTroll Skrevet 3. februar 2009 #9 Skrevet 3. februar 2009 Slik er det desverre. Vet om mange som ikke har ferie sammen pga barnehagestengt, skoleferie ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå