Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Eller helt greit? Er jo drit dyrt om en skal kjøpe originalt, men kopiene er jo kjempefine de også.. Har sett meg ut en super fin veske på qxl... Hva synes dere? Er det greit å kjøpe kopier?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Jeg synes det er griseharry. Og iallefall når det er LV, Gucci, DG... som "normale" folk ikke har råd til. Greit nok når det er adidas, bjørn borg, nike osv., som de fleste har råd til!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Nei, jeg syntes ikke det er harry. Hvis jeg faller for en veske i min prisklasse, så kjøper jeg den, uansett om det er en kopi eller ikke.. Og det er da iukke ulovlig å kjøpe fake, det er ulovlig å produsere og selge fake
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 Da synes jeg du bør prøve å kjøpe fake varer i f.eks. Italia, der er det straffbart... Uansett så er det harry, har du ikke råd til ekte vare, så får du heller kjøpe noe annet, ikke prøve å framstå som noe du ikke er..
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Hehe.. Isåfall syntes jeg at du gav meg et elendig og slemt tips, anonym 16:05 Jeg prøver ikke å fremstå som noe, jeg liker bare fine vesker Og om det tilfeldigvis står LV eller Dior på den, så tenker jeg ikke videre over det. Jeg har aldri tenkt over det hos andre heller. Dere må slutte å være så dømmende
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #9 Skrevet 3. februar 2009 Jeg har forresten ei venninne som fikk en ekte Dior av sin tante, så min ikke-rike venninne går rundt med en ekte Dior,-og det uten å være rik. Prøver hun også å være noe hun ikke er? (til anonym 1605)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #10 Skrevet 3. februar 2009 Uff ja, og det er faktisk ulovlig å kjøpe. Man kan bli straffet men bøter opp til 20-30 000
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #11 Skrevet 3. februar 2009 Ja, jeg synes det er fryktelig harry. Spesielt hvis det er veldig tydelig at det er en kopi.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #12 Skrevet 3. februar 2009 Ulovlig?? Hvorfor er det så mange som selger slike vesker da?Finnes jo en drøss med nettbutikker, og andre butikker også som selger slike vesker.. ER det ulovlig når det står at de ikke er ekte også da? Grunnen til ayt jeg vil ha en slik veske, er ikke pga "merket" (som da er fake), men rett og slett for at de er så fine Jeg bryr mege ellers ikke om merker o.l. HI
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #13 Skrevet 3. februar 2009 Kjør på, HI, så får vi i hvertfall syntes at hverandre har fine vesker ;D Hilsen anonym over her som er enig med deg.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #14 Skrevet 3. februar 2009 Jeg synes faktisk det er vel så harry å bruke tusenvis av kroner på ei ekte designerveske. 10 000,- for en stoffbit, litt skinn og en trykknapp...det kommer det aldri til å bli verd, selv om jeg absolutt har økonomi til å kjøpe det. Det finnes mange flotte vesker der ute som hverken er svindyre, eller ulovlige kopier. Hvorfor ikke finne en av dem som du liker?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #15 Skrevet 3. februar 2009 Til info, og deretter får alle og enhver bestemme seg for hva en foretrekker, kontrollerer organisert kriminelle grupper produksjon og salg av slike vesker. Dvs. samme folk som selger heroin og annet narkotika og driver med trafficking. Enkelt og greit fordi de kan tjene fett på det, og strafferammen om de blir tatt er mye mindre enn for nako eller menneksesmugling. I tillegg til å ødelegge for folk som har jobb i luksusbransjen (det representerer noen tusen jobber i Frankrike, Spania og Italia) og at det er ulovlig, støtter man altså organisert kriminalitet. Men som sagt, det er opp til enhver å leve med sin egen samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #16 Skrevet 3. februar 2009 Ikke bare det men de er også produsert av barnearbeidere, men dere syns kanskje det er helt greit også, bare dere kan gå rundt med en "syns den er så fin asså" veske. Man støtter også i ytterste konsekvens terrorvirksomhet med å kjøpe fake av de store merkene, det er påvist at terrorceller finansierer mye av sin virksomhet med salg av fake produkter.
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #17 Skrevet 3. februar 2009 Det er ihvertfall mer harry å bruke 15 000 på en veske...
Tigerpote Skrevet 3. februar 2009 #18 Skrevet 3. februar 2009 Jeg ELSKER kopier!!! Har drøssevis, og bryr meg myggen om noen skulle mene noe annet!:=) U go girl!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #19 Skrevet 3. februar 2009 Jeg syns det er harry og det ødelegger merkevaren. Det er dessuten ulovlig. Ville heller ha kjøpt en fin veske fra et "no-brand" eller en wanna-be fake kopi av en original veske. Søk på Ebay, der der det mange originaler til salgs for ikke så dyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå