Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 jeg har helt køl svart avføring om dagen. Jeg googlet det litt og fikk opp at leger tar svart avføring veldig seriøst fordi det kan være en blødning i magen. Men det sto også at det ofte bare kom fra jern tabletter. Jeg har jo gått på jern tabletter de siste månedene fordi legen min sa jeg måtte ta det, så det er jo helt sikkert derfor, og jeg ble veldig rolig med det. men hadde dere sjekka med lege alikevell? Jeg har jo aldri tatt jern før så det er jo nesten garantert det som er greia.
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Jeg hadde ikke sjekket, så lenge du tar jerntabletter. Helt normalt at den blir svart da. Hadde derimot sjekket om du IKKE hadde gått på det )
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Hvis du har tatt jern i flere mnd allerede, og ikke fått svart avføring før nå, så ville jeg ha sjekket det opp. ERrveldig fort gjort å finne ut om det er blod i avføringen.. En stryker bare litt avføring på et testpapir og drypper en spesiell væske over den. Blir det blått er det blod, og ingen reaksjon tyder på at alt er ok.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Jeg får helt svart avføring av jern, det samme gjør sønnen min. Du kan jo snakke med legen din - kanskje jernlageret ditt er så høyt at du ikke trenger dem mer? Da vil du snart se at avføringen endrer farge til det normale.
lille_Harepus Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Det er garantert jerntabbelettene. Det skjer det samme med meg når jeg tar, står nok på pakken også Menn, viss du uroer deg for at det skal være noe gale ville jeg godt til legen sånn at han kan avkrefte at det er noe gale. Så slipper du å uroe deg for ingenting.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 La vær med å ta jern i noen dager\ ei uke. Er avf fortsatt svart må du ta en Hemofec prøve, dette kan tyde på blødning et stykke opp i tarmen.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 nei men da gidder jeg ikke sjekke det, jeg hadde en pause fra tablettene i noen uker da jeg hadde gått tom, så det var etter at jeg begynte igjen at det ble sort, så da føler jeg meg ganske rolig på at det bare er derfor. jeg kan bare nevne det for legen min på neste sjekk. takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå