Gå til innhold

Sterilisering i sammenheng med planlagt keisersnitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha planlagt keisersnitt ved sykehuset i Fredrikstad. i den sammenheng ønsker jeg å la meg sterilisere i samme operasjon, men hvordan går jeg frem da? (Glemte helt å spørre om det på samtalen vi hadde med gynekolog da snitt ble bestemt)

Holder det at jeg sier dette på "forberedende" samtale en uke før snittet skal tas? Eller må fastlegen sende henvisning til sykehuset og henvise til keisersnitt datoen??

Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må fylle ur et skjema om sterilisering. Jeg skal det samme. Ring legen din så får du papirene iorden. Kan også ringe der du var på samtale.

Skrevet

Jeg tok det opp med den vanlige legen min på en kontroll og han hadde et papir som både han og jeg måtte skrive under på. Det ligger nå sammen med helsekortet mitt, i tillegg skulle jeg nevne det på sykehuset da jeg kom inn dit så jeg var sikker på at de ikke "overså" det papiret men var klar over at det skulle gjøres.

Skrevet

Takk for svar!! Skal på kontroll hos fastlegen i morgen, så da tar jeg det med ham!

Skrevet

Jeg tok keisersnitt på Fredrikstad for en uke siden, med sterilisering.

Jeg spurte om det på den forberedende samtalen uka før, og måtte skrive under et papir så var det i orden.

Legen som opererte spurte en gang til under operasjon om jeg var helt sikker. Og det var jeg!!

Skrevet

Takk for svar!! Jeg tenkte også å ta det opp på den forberedende samtalen uka før, men så begynte jeg å tenke på hva om ting kommer i gang av seg selv før det slik at man må ta snittet tidligere liksom.. Men er uansett godt å vite at dem ikke er "vrange" på sterilisering i Fredrikstad. Har hørt om sykehus som krever at man søker god tid på forhånd fordi man må ha en betenkningstid.... Men jeg er helt sikker på hva jeg vil. Var sykemeldt fra uke 10 sist gang og nå har jeg vært sengeliggende siden uke 3, så kroppen min orker ikke flere svangerskap. Dessuten tåler jeg ingen hormonell prevensjon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...