natalina Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 har dere hatt med paraply-trille gjennom sikkerhetskontrollen og fram til gaten?? Hvilket flyselskap fløy dere med da? Må man sjekke in vognen og bære barnet på flyplassen...??? Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få " fraktet" bebin min gjennom flyplassen.....?
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Jeg brukte bæresele, og når han ble større, bæremeis. Prøvde en gang med paraplytrille, og hadde på forhånd undersøkt om jeg kunne få den med i hattehylla, fikk klarsignal på det, men da jeg kom til flyet fikk jeg skikkelig med kjeft, så rev de vogna fra meg og "kastet" den inn sammen med bagasjen... skulle da mellomlande, og derfor var det viktig for meg å ha med vogna, siden jeg visste det var dårlig med vogner der vi skulle mellomlande, og gutten var nesten to år... men, det gikk det og. Da han var baby, bar jeg ham som sagt i sele og meis, og på armen... funket fint det. Cluet er å ta med så lite håndbagasje ellers som overhodet mulig ;-)
Norwegian by injection Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Jeg har reist masse med British Airways, Lufthansa, SAS, United...Man får som regel lov til å ha vogna helt fram til gaten. Da vi mellom landet (London, Københaven, Frankfurt) Fikk vi vogna igjen med engang vi kom ut av flyet, slik at vi kunne bruke den igjen på flyplassen.
ana baroma Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Etter å ha reist en del med snupps Norge, så har jeg erfart at trille ikke er tingen å ta med når ungen er liten. Den skal slås opp og ned, og med en unge som ikke kan gå, så ble det mye krøll. Om den får bli med i hattehylla avhenger nok mye av hvem man møter, og ikke så mye med flyselskapet. Men i dag er det UTROLIG mange som reiser med mye håndbagasje, og når handveska er like stor som den lille weekendkofferten, så fylles det fort opp;) Og når man tillegg ikke kommer først ombord lenger (på mange ruter), så er det rett og slett ikke plass. Så jeg har brukt meis og bæresele, og ellers hatt lite håndbagasje. Heldigvis går det bedre etterhvert som ungen vokser seg til:) og det flyselskapet i Norge jeg har best erfaring med - og som i mine øyne har best service tl småbarnsfamilier, det er Widerøe:))
babyfrøken *mamma* Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Har bare flydd to innlandsturer med 10 uker gammel baby jeg da, men jeg bar henne bare på armen. Hadde kun med stellevesken i tillegg, så det gikk fint (",)
litakine og Theodor Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 her blir han bært... rimelig slitsomt, hvertfall siden vi har mellomlanding. på gardermoen har dem slike vogner han kan sitte i (handletraller, han er 17 mnd) men i tromsø sliter jeg meg ihjel med å enten løpe etter han eller holde han fast... jeg har gjerne vondt i ryggen noen dager etter reisen siden jeg har prolaps og ikke er noe sterk av meg ... men det går
Bunnies by night Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 Jeg har pleid å reise med både vogn og bæresele, noe jeg synes er det greieste dersom man reiser med en liten en som ikke går. Lille sitter da i vognen helt fram til gaten, der setter jeg han i bæresele, triller vognen helt ned til flydøren der jeg slår den sammen - derfra blir den sendt ned i bagasjerommet. Da sitter lillegutt på ryggen - og det er lett å bevege seg i flyet. Når du har landet får du igjen vognen din utenfor flydøren, ikke ved baggasjebåndet. Synes ikke det er noe vits i å ha med paraplytrille inn på flyet - når man allikevel får vognen rett utenfor flydøren:) Flyr for det mest KLM, SAS og North West:)
Let's hear it for the boys! Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Har flydd alene med 6 mnd gammel baby med Norwegian. Sjekket inn vogna og hadde han i Babybjörn på gaten. Gikk helt fint. Var bare en kort tur fra Gardermoen til Kristiansand. Skal faktisk fly samme rute i morgen, alene med sønnen min, som nå er 13 mnd. Denne gangen er han for stor for Babybjörnen, så skal bare bære han/la han gå ved siden av meg. Blir spennende...
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #9 Skrevet 3. februar 2009 Jeg har reist med: Norwegian Lufthansa KLM Ryanair På norske flyplasser har jeg ikke opplevd at jeg har fått ha med meg trille til gate, men flere steder i utlandet er det vanlig uansett flyselskap. På Gardermoen pleier jeg å ta en sånn trille fra tax-freen hvis jeg skal utenlands, men da må barnet være stort nok til å sitte selv. Ellers er jo en bæredings gull verdt, særlig når man må ha transit og har dårlig tid.
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #11 Skrevet 3. februar 2009 mei tai er genial ja Jeg brukte det mye da småen var mindre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå