Gå til innhold

Noen med tips til matpakke for min sønn med allergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror de andre foreldrene forsøker å variere matpakka til ungene en god del med forskjellige middagsrester og andre spennende saker - jeg ønsker jo også å sende med sønnen min noe mer enn bare brødskiver med enten skinke, leverpostei eller syltetøy en gang i blant, de i barnehagen sa en gang at han virket lei av det, men er ikke så lett å komme på hva. Han har allergi mot produkter med melk, egg og nøtter. Han har hatt med seg pasta med tomatsaus, noen ganger hjemmelaget pizza uten ost, andre ganger har jeg bare lagt oppi noen kornmokjeks eller gulerotbiter i tilegg til brødskivene. Noen som har noen gode forslag eller tips? Han er 1,5 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å variere kjøttpålegget? Mine gutter liker ikke så godt kokt skinke, men ulike pølser, pastrami, kylling, kalkum, røyk osv. går ned på høykant. De er også glad i tilbehør som tomat, syltet agurk, røbeter, agurk. Kaviar er også populært her. Ellers så liker de også ulike typoer brød. Pitabrød og tortilla fyllt med salat og kjøttpålegg/kjøttrester fra middagen. Minsten spiser ikke melk, og han er glad i sennep. En boks med biter av kjøtt, grønnsaker, pastaskruer osv. er også et greit alternativ.

Skrevet

Glemte fiskepålegg som makrell i tomat, tofutti smøreoster, soyayoghurt og også pølsebiter i matboksen.

Skrevet

-Soya"yoghurt" og litt kornblanding.

-en pose Quaker havregrøt som barnehagen kan koke opp eller varme i mikroen med litt av den melka han bruker.

- Brødskiver og en halv banan som han kan ha som pålegg

- bak grove pizzasnurrer uten ost til han

Skrevet

Jeg sender ofte med grove pannakaker til min lille cøliakigutt.

Du kan fint lage dem med havre el. rismelk og bakepulver.

Skrevet

Soya yoghurt med go'dag musli var poppis her i gården.

Hjemmelagd havregrøt lagd på soyamelk med vanilje er jo snop (lagde den om morgenen eller kvelden før og han fikk den med kald og åt den kald)

Knekkebrød?

Steke noen pølser som han kan brette en skive rundt? Eller lompe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...