Cajsa Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Jeg har fulgt med på debatter inne både på modne og også dette forumet de siste årene etter at datteren min ble født. Og det er noen mekanismer jeg merker meg. Skal man være med må man bidra, og det kan gjerne bli ganske mye siden enkelte er veldig aktive. For meg som er litt mere lat, så blir det da til at jeg leser, men sjelden skriver. Ergo er jeg heller ikke like mye med, men dette er jo samme mekanisme som når man er en gjeng venner som blir kjent med hverandre. De som ikke møter opp eller ringer, faller etterhvert ut. Enkelt og greit. Så er vi over til den andre mekanismen som er uenighet. Det virker som om kvinner ikke trives når det er helt klart uttrykt uenighet. Vi er kanskje ikke like flinke til å uttrykke oss på en diplomatisk måte, og vi er kanskje ikke like flinke til å ta til oss det enkle faktum at det er forskjellige måter å se og oppleve verden på. Jeg synes jeg ser det mange ganger når det har vært diskusjoner de forskjellige stedene. Jeg håper imidlertid dette forumet også vil overleve. Jeg ser at mange trives her inne, og jeg synes det er mange som viser omsorg for hverandre. Samtidig så er det kanskje blitt slik at de som deltar mest aktivt blir sammensveiset, og så føles det vanskelig å komme inn for andre. Jeg må innrømme at jeg også har tenkt de tankene. Det er også en naturlig mekanisme og ikke noe galt i det. Jeg håper dere fortsetter, og så håper jeg det er greit at jeg følger litt med dere av og til. Til de som ikke trives så godt her inne, så er dere hjertelig velkomne til å lage et nytt forum eller blåse liv i et gammelt. Kanskje jeg kan bli med der også!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Først vil jeg si velkommen hit Cajsa! Det var jammen lenge siden!! Husker du var en del inne på Modne i "gamle" dager og at jeg både lo og felte tårer av noen av innleggene dine. For de traff meg midt i:-) Hyggelig å kjenne at du faktisk har fulgt oss som er her inne og at du også har sett begge sider av samme sak. Det betyr mye. Det er ikke lett å stadig måtte forsvare seg, når det eneste vi ønsker er å ha det fint sammen. Å kunne "stikke" av fra det hverdagslige maset og jaget, alle tøffe ting en har vært gjennom siste årene, og bare kunne ha det gøy og føle fellesskapet. Det er vondt når man blir uglesett og tillagt egenskaper som overhodet ikke stemmer. Men det er også drawbacket med nettsamfunn. Det er ikke alltid bare edle hensikter bak nick. Det har vi vel lært etterhvert. Forstår godt at det ikke alltid er lett å kaste seg ut i en gjeng med skravlebøtter som tuller og fjaser mye, som vi gjør her. Det kommer jo an på personligheten en selv har også tenker jeg. For vi har alle vært ferskinger og vi har alle hatt vårt første skumle møte:-) For egen del har jeg ikke angret et sekund. Her har jeg fått fantastiske flotte kvinner inn i livet mitt som er så rause at det rekker helt opp i himmelen, masse omsorg når jeg har trengt det og vanvittig mye latter som har løftet meg når det har trengtes. Jeg har lært mye av mange og har delt raust av eget liv. Derfor er det så trist at det stad gjentar seg at vi blir ansett som vanskelige å komme inn på. Man må bidra selv også! Helt klart, som du også sier:-) Og som du sier, trives man ikke så godt her, så er det jo fritt fram å lage nye forum! Gøy å se deg igjen og jeg er takknemlig for at du har sett essensen av det jeg har følt og stadig føler om miljøet her:-)
♥Snulder Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Jeg kjenner jeg blir varm om hjerteroten når jeg leser innlegget ditt:=) Tusen takk for at du skriver på en slik fin måte! Det er akkurat slik det er:=) Her er ingen ute etter å utestenge noen.... Og ja... vi ER en sammensveiset gjeng med mye intern prating. Men slik var det da jeg kom som ny på moden-siden for noen år siden også. Det jeg gjorde var å kaste meg inn i skravlingen som pågikk... og vips så var jeg inne i varmen:=) Koselig å se nicket ditt igjen også!! Husker deg fra tiden da jeg var "fersk":=)
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Tusen takk for fine ord.Kjenner jeg vil grine =) Jeg er en av di som satt litt på utsiden en gang å.Men hoppa inn litt skjelven.Å jeg ble tatt i mot med åpne armer av alle sammen. Dette har fortsatt alle gjort med nye som kommer.Men man må gi også..Det er jo helt klart. Jeg vil vel ikke si mer jeg..hehe.. velkommen hit forresten =) Er ikke helt sikker på om jeg har "møtt" deg før.Husken min er som en fiskebolle for tia ;o)
Superlis Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Hei på deg! Jeg er nok en av de som ikke er så veldig aktiv, men slenger med her en gang i blandt. Jeg har alltid følt meg velkommen både her og der, men har nok kjent på den følelsen av og være ny, og ikke og være helt inni gjengen, men har nok meg selv og takke tenker jeg, siden jeg ikke bidrar så veldig mye:)) Jeg brukte denne, eller rettere sagt moden siden mye da jeg var i permisjon og stor koste meg med disse spreke damene. Har enda ikke helt fått med meg hva som skjedde, men dilta bare etter damene som jeg først hadde blitt kjent med....prøvde meg forsiktig frem og jammen var de ikke like rause denne gangen. Litt sprøtt dette, men føler liksom at jeg kjenner de litt:)) Altså litt rotete dette, men jeg føler at de som har lyst og "leke" her inne får være med!! Veldig koselig og se deg her inne også) Må bare innrømme at jeg ikke helt klarer og plasere deg, men som jeg startet med, så er jeg ikke så veldig aktiv!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå